dyrektor przedszkola

  13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola. Na zdjęciu dyrektor przedszkola w sali przedszkolnej

13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

 

 

 

 

Budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola to jeden z najważniejszych elementów skutecznego zarządzania placówką. Dobrze zaplanowane działania wizerunkowe wpływają na zainteresowanie ofertą przedszkola, zaufanie rodziców oraz postrzeganie placówki w środowisku lokalnym. W tym artykule przedstawiamy 13 praktycznych zasad, które pomogą dyrektorowi świadomie i konsekwentnie kreować dobry obraz przedszkola – zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach szczególnych.

 

 

 

 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najważniejsze zasady budowania wizerunku przedszkola.
  • Dlaczego warto włożyć wysiłek w wizerunek placówki w jej początkowej fazie działalności.
  • Czym jest fasadowy wizerunek przedszkola i jak wpływa na marketing przedszkola.
  • Dlaczego satysfakcja rodziców i przedszkolaków jest fundamentem pozytywnego wizerunku przedszkola.
  • Jak przeprowadzić analizę aktualnego i pożądanego wizerunku placówki.
  • Jakie narzędzia można wykorzystać do badania opinii rodziców na temat przedszkola.
  • Co uwzględnić w analizie SWOT przedszkola i dlaczego jest to ważne.
  • Jakie kroki podjąć w celu poprawienia słabych stron placówki i uwypuklenia jej mocnych stron.
  • Jakie zmiany warto wprowadzać w krótkim i długim okresie, aby wzmocnić wizerunek przedszkola.
  • Jak utrzymać pozytywny wizerunek przedszkola w dłuższej perspektywie czasowej.
  • Jakie działania podjąć, aby wzmocnić wizerunek nowo powstałego przedszkola.
  • Co zrobić, aby poprawić negatywny wizerunek placówki.
Dziecko z orzeczeniem przebywa w przedszkolu w czasie zadeklarowanym przez rodziców. Na zdjęciu: dziecko z orzeczeniem

Dziecko z orzeczeniem przebywa w czasie zadeklarowanym przez rodziców

Czy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może przebywać w przedszkolu przez cały dzień, tak jak jego rówieśnicy? Czy dyrektor może ograniczyć jego czas pobytu, zasłaniając się brakiem nauczyciela wspomagającego? A może rodzice muszą dostarczyć orzeczenie już na początku roku, by dziecko mogło w pełni korzystać z opieki i wsparcia? To tylko część pytań, które zadają sobie rodzice dzieci z orzeczeniem, ale również nauczyciele, dyrektorzy i pracownicy samorządowi organizujący edukację przedszkolną. Praktyka pokazuje, że mimo istniejących regulacji, wciąż zdarzają się przypadki, w których prawa dzieci z niepełnosprawnością są ograniczane – często nieświadomie lub z powodu błędnych interpretacji przepisów. Ten artykuł rozwiewa wątpliwości. Krok po kroku wyjaśniamy, jakie prawa przysługują dziecku z orzeczeniem w przedszkolu, kto i kiedy odpowiada za realizację zaleceń zawartych w dokumencie, czym jest indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), a także kto – i na jakich zasadach – decyduje o czasie pobytu dziecka w placówce. Pokazujemy, że kluczowe są nie tylko przepisy, ale też partnerska współpraca przedszkola z rodzicami oraz indywidualne podejście do potrzeb każdego dziecka. Zapraszamy do lektury – by budować przedszkola naprawdę otwarte na każde dziecko.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • Jaką treść powinien mieć ipet dla dziecka z orzeczeniem. 
  • Czy można dostarczyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w trakcie roku szkolnego. 
  • Kto decyduje o czasie pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Kto odpowiada za organizację pracy z dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności. 
  • Czy dyrektor przedszkola może żądać wcześniejszego odbierania dziecka z niepełnosprawnością.
  • Czy organ prowadzący musi zapewnić środki na zagwarantowanie bezpiecznych warunków pobytu w przedszkolu.
  • Czy pomoc nauczyciela lub nauczyciel wspomagający musi towarzyszyć dziecku z orzeczeniem przez cały czas pobytu w przedszkolu.
  • Czy przedszkole otrzyma wyższą dotację na dziecko z orzeczeniem.