dyrektor przedszkola

Dziecko z orzeczeniem przebywa w przedszkolu w czasie zadeklarowanym przez rodziców

Dziecko z orzeczeniem przebywa w czasie zadeklarowanym przez rodziców

Każde dziecko, niezależnie od tego, czy posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, czy też nie, ma prawo przebywać w przedszkolu w czasie zadeklarowanym przez rodziców. Nie ma podstaw prawnych mogących ograniczać w tym zakresie prawo dziecka i rodziców. A co, jeśli nauczyciel wspomagający pracuje krócej niż wynosi pobyt dziecka? Sprawdź, jakie obowiązki ma przedszkole w zakresie organizacji zajęć wobec dziecka z orzeczeniem.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • Jaką treść powinien mieć ipet dla dziecka z orzeczeniem.
  • Czy można dostarczyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w trakcie roku szkolnego.
  • Kto decyduje o czasie pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Kto odpowiada za organizację pracy z dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności.
  • Czy dyrektor przedszkola może żądać wcześniejszego odbierania dziecka z niepełnosprawnością.
  • Czy organ prowadzący musi zapewnić środki na zagwarantowanie bezpiecznych warunków pobytu w przedszkolu.
  • Czy pomoc nauczyciela lub nauczyciel wspomagający musi towarzyszyć dziecku z orzeczeniem przez cały czas pobytu w przedszkolu.
  • Czy przedszkole otrzyma wyższą dotację na dziecko z orzeczeniem.
  13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

Tworzenie wizerunku przedszkola to długotrwały i wieloaspektowy proces obejmujący działania na różnych obszarach i trwający w zasadzie tak długo, jak długo istnieje przedszkole. Jak budować wizerunek, aby przedszkole zostało zauważone i zapamiętane nie tylko przez rodziców i dzieci, ale również środowisko lokalne?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najważniejsze zasady budowania wizerunku przedszkola?
  • Dlaczego warto włożyć wysiłek w wizerunek placówki w jej początkowej fazie działalności?
  • Czym jest fasadowy wizerunek przedszkola i jak wpływa na marketing przedszkola?
  • Dlaczego satysfakcja rodziców i przedszkolaków jest fundamentem pozytywnego wizerunku przedszkola?
  • Jak przeprowadzić analizę aktualnego i pożądanego wizerunku placówki?
  • Jakie narzędzia można wykorzystać do badania opinii rodziców na temat przedszkola?
  • Co uwzględnić w analizie SWOT przedszkola i dlaczego jest to ważne?
  • Jakie kroki podjąć w celu poprawienia słabych stron placówki i uwypuklenia jej mocnych stron?
  • Jakie zmiany warto wprowadzać w krótkim i długim okresie, aby wzmocnić wizerunek przedszkola?
  • Jak utrzymać pozytywny wizerunek przedszkola w dłuższej perspektywie czasowej?
  • Jakie działania podjąć, aby wzmocnić wizerunek nowo powstałego przedszkola?
  • Co zrobić, aby poprawić negatywny wizerunek placówki?