dyrektor przedszkola

Dziecko z orzeczeniem przebywa w przedszkolu w czasie zadeklarowanym przez rodziców

Dziecko z orzeczeniem przebywa w czasie zadeklarowanym przez rodziców

Każde dziecko, niezależnie od tego, czy posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, czy też nie, ma prawo przebywać w przedszkolu w czasie zadeklarowanym przez rodziców. Nie ma podstaw prawnych mogących ograniczać w tym zakresie prawo dziecka i rodziców. A co, jeśli nauczyciel wspomagający pracuje krócej niż wynosi pobyt dziecka? Sprawdź, jakie obowiązki ma przedszkole w zakresie organizacji zajęć wobec dziecka z orzeczeniem.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • W jakich przypadkach wydaje się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu.
  • Jaką treść powinien mieć ipet dla dziecka z orzeczeniem.
  • Czy można dostarczyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w trakcie roku szkolnego.
  • Kto decyduje o czasie pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Kto odpowiada za organizację pracy z dzieckiem z orzeczeniem o niepełnosprawności.
  • Czy dyrektor przedszkola może żądać wcześniejszego odbierania dziecka z niepełnosprawnością.
  • Czy organ prowadzący musi zapewnić środki na zagwarantowanie bezpiecznych warunków pobytu w przedszkolu.
  • Czy pomoc nauczyciela lub nauczyciel wspomagający musi towarzyszyć dziecku z orzeczeniem przez cały czas pobytu w przedszkolu.
  • Czy przedszkole otrzyma wyższą dotację na dziecko z orzeczeniem.
Dyrektor przedszkola – cechy skutecznego menedżera

Dyrektor przedszkola – cechy skutecznego menedżera (artykuł otwarty)

Obowiązki związane z zarządzaniem przedszkolem wymagają szczególnych kompetencji zarówno interpersonalnych, jak i merytorycznych. Dobry dyrektor to nie tylko menedżer, ale przede wszystkim człowiek, który umiejętnie kieruje zespołem, wspiera rozwój swoich pracowników, organizuje proces wychowawczo-opiekuńczy, wprowadza innowacyjne rozwiązania edukacyjne, dba o wygląd i wyposażenie zarządzanej przez siebie placówki. To również osoba, która rozwiązuje konflikty rodzące się pomiędzy członkami społeczności przedszkola. Jest wszechstronnie uzdolniony i zaangażowany, oddany swojemu zajęciu. Sprawdź, w jakim kierunku warto się rozwijać, by sprostać zadaniom związanym z kierowaniem placówką oświatową. Dowiedz się także, czy dyrektor przedszkola zawsze musi sprawować nadzór pedagogiczny w placówce. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • 12 wymagań na stanowisko dyrektora czyli jak zostać dyrektorem przedszkola.
  • Jakie są pożądane cechy osobowości dyrektora przedszkola.
  • Jaki może być styl zarządzania przedszkolem.
  • Jakie są zasady kierowania publicznymi i niepublicznymi przedszkolami. 
  • Jak przygotować się na podejmowanie decyzji kierowniczych. 
  • Jak przygotować się do prowadzenia mediacji i negocjacji.
  • Wizja przedszkola jako droga do podniesienia jakości pracy placówki
  • Na jakich zasadach możliwa jest współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Wypalenie zawodowe - jak temu zaradzić. 
  • Doskonalenie zawodowe dyrektora szkoły i przedszkola - w jakim kierunku podążać. 
  13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

Tworzenie wizerunku przedszkola to długotrwały i wieloaspektowy proces obejmujący działania na różnych obszarach i trwający w zasadzie tak długo, jak długo istnieje przedszkole. Jak budować wizerunek, aby przedszkole zostało zauważone i zapamiętane nie tylko przez rodziców i dzieci, ale również środowisko lokalne?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najważniejsze zasady budowania wizerunku przedszkola?
  • Dlaczego warto włożyć wysiłek w wizerunek placówki w jej początkowej fazie działalności?
  • Czym jest fasadowy wizerunek przedszkola i jak wpływa na marketing przedszkola?
  • Dlaczego satysfakcja rodziców i przedszkolaków jest fundamentem pozytywnego wizerunku przedszkola?
  • Jak przeprowadzić analizę aktualnego i pożądanego wizerunku placówki?
  • Jakie narzędzia można wykorzystać do badania opinii rodziców na temat przedszkola?
  • Co uwzględnić w analizie SWOT przedszkola i dlaczego jest to ważne?
  • Jakie kroki podjąć w celu poprawienia słabych stron placówki i uwypuklenia jej mocnych stron?
  • Jakie zmiany warto wprowadzać w krótkim i długim okresie, aby wzmocnić wizerunek przedszkola?
  • Jak utrzymać pozytywny wizerunek przedszkola w dłuższej perspektywie czasowej?
  • Jakie działania podjąć, aby wzmocnić wizerunek nowo powstałego przedszkola?
  • Co zrobić, aby poprawić negatywny wizerunek placówki?