- Data: 23.08.2021
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nowym roku szkolnym
Epidemia wpływa nie tylko na zmiany w organizacji pracy przedszkola, ale także na zdrowie, samopoczucie i ogólne funkcjonowanie dzieci w środowisku. Izolacja, przemoc fizyczna i psychiczna w domach to zjawiska, które nasiliły się w czasie epidemii i które należy uwzględnić przy planowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nowym roku szkolnym, by możliwie w najlepszej formie udzielić dzieciom wsparcia. Sprawdź, jak podejść do tego zadania, i zaplanuj formy wsparcia adekwatne do potrzeb dzieci i aktualnej sytuacji epidemiologicznej.
- Data: 23.08.2021
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i zajęcia rewalidacyjne
Często popełnianym błędem jest zaliczanie zajęć rewalidacyjnych i zajęć rewalidacyjno-wychowawczych do tego samego rodzaju form pomocy udzielanej uczniom. Tymczasem podstawa prawa i zasady organizacji tych zajęć są odmienne. Sprawdź, na czym polegają różnice i komu dedykowane są te dwie formy zajęć.
- Data: 22.07.2021
Dziecko autystyczne w przedszkolu masowym
Dowiedz się, w jaki sposób przedszkole masowe bez oddziałów integracyjnych, nieposiadające nauczycieli z wykształceniem ukierunkowanego na pracę z dziećmi z autyzmem ani terapeutów wskazanych w orzeczeniu powinno zrealizować zalecenia z orzeczenia dostarczonego przez rodziców dziecka autystycznego z chorobami współistniejącymi. Sprawdź także, czy dyrektor może odmówić przyjęcia tego dziecka do przedszkola z uwagi na to, że orzeczenie określa, że najkorzystniejszą formą kształcenia jest kształcenie w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem.
- Data: 26.05.2021
Nowy IPET po dostarczeniu nowego orzeczenia
Zdarza się, że w trakcie roku szkolnego rodzic po ponownej diagnozie dziecka w poradni dostarcza do przedszkola nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dowiedz się, czy oznacza to konieczność opracowania nowego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz czy nowe orzeczenie uchyla poprzednie.
- Data: 26.05.2021
Objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną bez orzeczenia i opinii poradni
Upewnij się, które predyspozycje i trudności kwalifikują ucznia do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz jak zdobywać informacje o indywidualnych potrzebach ucznia. Sprawdź także, w jakich formach może być udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia bez opinii i orzeczenia.