- Data: 24.11.2021
Tworzenie IPET – na co zwrócić uwagę?
IPET jest opracowywany zgodnie z potrzebami konkretnego ucznia niezależnie od etapu edukacyjnego. Szczegółowa zawartość programu również będzie zależna od specyfiki funkcjonowania konkretnego dziecka. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę na spotkaniu zespołu nauczycieli, którzy tworzą IPET.
- Data: 24.11.2021
Zajęcia terapii sensorycznej – zasady organizacji
Organizowane w przedszkolach zajęcia terapii sensorycznej nie są zdefiniowane w przepisach. Brakuje także wytycznych co do liczby dzieci mogących uczestniczyć jednorazowo w takich zajęciach. Sprawdź jednak, jakie rozwiązania w tym zakresie rekomenduje nasz ekspert.
- Data: 18.10.2021
Pomoc poradni psychologiczno-pedagogicznej dla dziecka z przedszkola niepublicznego
Sprawdź, czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może odmówić pomocy dziecku z przedszkola niepublicznego. Dowiedz się także, jakie obowiązki spoczywają na przedszkolu w przypadku odmowy udzielania wsparcia.
- Data: 18.10.2021
Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych w trakcie studiów
Zajęcia rewalidacyjne mogą prowadzić zatrudnieni w przedszkolu specjaliści albo pozostali nauczyciele, jeśli posiadają do tego odpowiednie kwalifikacje. A co, jeżeli nauczyciel rozpoczął już odpowiednie studia, ale nie posiada jeszcze dyplomu? Sprawdź, czy nauczyciel w trakcie studiów może prowadzić zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu.
- Data: 21.09.2021
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia w nowym roku szkolnym
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia stanowi podstawę działań, których celem jest wsparcie dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Rzetelnie przeprowadzona pozwala ustalić jego zasoby i potrzeby wychowawczo-edukacyjne. Sprawdź, jak się do niej przygotować w nowym roku szkolnym i jakie zadania stoją przed dyrektorem, który koordynuje proces oceny.