Aktualny

Podsumowanie i ewaluacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w przedszkolu w I semestrze 

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 21 lutego 2024
nauczycielka dzieci książka

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu to wiele działań, których celem jest wspieranie dzieci w szeroko pojętym rozwoju, praca na rzecz wyrównywania ich szans edukacyjnych, kompensacja deficytów i rozwijanie zasobów. Podstawą udzielania pomocy jest przede wszystkim rozpoznanie indywidualnych potrzeb (poznawczych, społecznych, emocjonalnych, fizycznych) dzieci i czynników środowiskowych, które wpływają na jakość ich rozwoju. Koniec pierwszego semestru roku szkolnego to czas, w którym warto ocenić efektywność pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dobra ewaluacja pozwoli zaś zaplanować pracę na kolejne miesiące.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na czym w praktyce polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna? 
  • Czym jest podsumowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
  • Co warto umieścić w sprawozdaniu z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w I semestrze?
  • Jakie narzędzia ewaluacji mogą być istotne?
  • Czemu służy ewaluacja?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 138 Styczeń 2025 r.
Dodano: 17.01.2025

Numer 138 Styczeń 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin