przedszkole

  Dyrektor może wynająć lub użyczyć część pomieszczeń przedszkola. Na zdjęciu sala przedszkolna

Dyrektor może wynająć lub użyczyć część pomieszczeń przedszkola

Dyrektor przedszkola, jako osoba zarządzająca nieruchomością na podstawie trwałego zarządu, może udostępniać część pomieszczeń placówki innym podmiotom, ale musi działać zgodnie z przepisami i w granicach udzielonych mu upoważnień. Zawarcie umowy najmu czy użyczenia wymaga spełnienia określonych formalności, a niektóre działania – jak darowizna – są całkowicie niedopuszczalne. W artykule omawiamy, jak zgodnie z prawem zarządzać przestrzenią przedszkola i na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o udostępnieniu pomieszczeń zewnętrznym podmiotom.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie uprawnienia posiada dyrektor przedszkola jako zarządzający nieruchomością na podstawie trwałego zarządu.
  • Jakie rodzaje umów może zawrzeć dyrektor w zakresie udostępniania pomieszczeń przedszkolnych.
  • Kiedy konieczne jest pełnomocnictwo od organu prowadzącego i co powinno ono zawierać.
  • Czym różni się umowa najmu od umowy użyczenia i co musi się w nich znaleźć.
  • Jakie obowiązki ma dyrektor w przypadku zawierania umów najmu z podmiotami zewnętrznymi.
  • W jakich sytuacjach wymagane jest zawiadomienie lub zgoda organu prowadzącego.
  • Jak ustalać wysokość czynszu i jakie czynniki należy przy tym uwzględnić.
  • Dlaczego zawarcie umowy darowizny przez dyrektora przedszkola nie jest możliwe.
  • Jakie zasady obowiązują w przypadku zajęć prowadzonych przez osoby z zewnątrz (np. rytmika, logopedia).
  • Jakie różnice obowiązują w przypadku przedszkoli publicznych i niepublicznych w zakresie wynajmowania pomieszczeń.
  13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola. Na zdjęciu dyrektor przedszkola w sali przedszkolnej

13 zasad, które dyrektor powinien wykorzystać w procesie budowania wizerunku przedszkola

 

 

 

 

Budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola to jeden z najważniejszych elementów skutecznego zarządzania placówką. Dobrze zaplanowane działania wizerunkowe wpływają na zainteresowanie ofertą przedszkola, zaufanie rodziców oraz postrzeganie placówki w środowisku lokalnym. W tym artykule przedstawiamy 13 praktycznych zasad, które pomogą dyrektorowi świadomie i konsekwentnie kreować dobry obraz przedszkola – zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach szczególnych.

 

 

 

 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najważniejsze zasady budowania wizerunku przedszkola.
  • Dlaczego warto włożyć wysiłek w wizerunek placówki w jej początkowej fazie działalności.
  • Czym jest fasadowy wizerunek przedszkola i jak wpływa na marketing przedszkola.
  • Dlaczego satysfakcja rodziców i przedszkolaków jest fundamentem pozytywnego wizerunku przedszkola.
  • Jak przeprowadzić analizę aktualnego i pożądanego wizerunku placówki.
  • Jakie narzędzia można wykorzystać do badania opinii rodziców na temat przedszkola.
  • Co uwzględnić w analizie SWOT przedszkola i dlaczego jest to ważne.
  • Jakie kroki podjąć w celu poprawienia słabych stron placówki i uwypuklenia jej mocnych stron.
  • Jakie zmiany warto wprowadzać w krótkim i długim okresie, aby wzmocnić wizerunek przedszkola.
  • Jak utrzymać pozytywny wizerunek przedszkola w dłuższej perspektywie czasowej.
  • Jakie działania podjąć, aby wzmocnić wizerunek nowo powstałego przedszkola.
  • Co zrobić, aby poprawić negatywny wizerunek placówki.
Piknik rodzinny w przedszkolu. Na zdjęciu: informacja o dniu rodziny.

Kto odpowiada za dzieci podczas pikniku rodzinnego w przedszkolu? Sprawdź, co mówi prawo i jak się przygotować

Rodzinne pikniki w przedszkolu to nie tylko radosna okazja do integracji i wspólnej zabawy, ale również wydarzenie, które wiąże się z istotnymi kwestiami prawnymi i organizacyjnymi. Kto w tym czasie odpowiada za bezpieczeństwo dzieci? Czy obowiązek nadzoru spoczywa na przedszkolu, czy na rodzicach? Jakie działania powinien podjąć dyrektor, by zadbać o komfort i spokój wszystkich uczestników? W tym artykule wyjaśniamy, jak rozkłada się odpowiedzialność podczas pikniku rodzinnego z udziałem dzieci i ich opiekunów, jakie obowiązki ciążą na organizatorze wydarzenia oraz co należy uwzględnić w komunikatach do rodziców. Poznasz także praktyczne wskazówki oraz podstawy prawne, które pomogą uniknąć nieporozumień i zapewnią bezpieczeństwo całej społeczności przedszkolnej. Jeśli organizujesz w swojej placówce piknik lub inne wydarzenie z udziałem rodzin – ten materiał zdecydowanie warto przeczytać przed rozpoczęciem przygotowań.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kto ponosi odpowiedzialność za dziecko podczas pikniku rodzinnego w przedszkolu – w sytuacji, gdy obecni są rodzice lub opiekunowie prawni.
  • Jaką odpowiedzialność cywilną mogą ponosić rodzice za zachowanie dziecka podczas wydarzenia.
  • Za co odpowiada przedszkole jako organizator imprezy otwartej.
  • Kiedy nauczyciele lub personel mogą być formalnie odpowiedzialni za nadzór nad dziećmi.
  • Jakie działania organizacyjne powinien podjąć dyrektor przedszkola przed wydarzeniem.
  • Jak sformułować jasny komunikat do rodziców dotyczący zasad opieki i odpowiedzialności.
  • Jakie przepisy prawne regulują odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez dziecko podczas wydarzeń przedszkolnych.
  Poznaj obowiązki dyrektora związane z obserwacją zajęć w przedszkolu. Na zdjęciu: dzieci w przedszkolu

Poznaj obowiązki dyrektora związane z obserwacją zajęć w przedszkolu

Przedszkole to naturalne środowisko, gdzie pod okiem doświadczonych nauczycieli dziecko uczy się funkcjonowania w grupie rówieśniczej, zdobywa tam różnorakie doświadczenia. Każdy mały człowiek jest inny, ma swoje mocne i słabe strony, jak również cechy, które go wyróżniają spośród innych dzieci. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie są obowiązki dyrektora przedszkola w kontekście obserwacji zajęć w przedszkolu. Skorzystaj z praktycznych porad dotyczących obserwacji pedagogicznych i diagnozy przedszkolnej dla dzieci odbywających obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wygląda obserwacja pedagogiczna w przedszkolu?
  • Jakie są główne elementy obserwacji pedagogicznej?
  • W jaki sposób obserwacja pedagogiczna wpływa na rozwój dziecka w przedszkolu?
  • Co to jest diagnoza funkcjonalna dziecka w przedszkolu i jakie elementy obejmuje?
  • Jak ocenić gotowość szkolną dziecka?
  • Jakie są kryteria oceny gotowości szkolnej?
  • Jakie działania przedszkola wspierają osiągnięcie przez dziecko gotowości szkolnej?
  • Jakie są zadania i obowiązki dyrektora przedszkola w kontekście obserwacji zajęć?
  • Jakie metody obserwacji zajęć stosuje dyrektor przedszkola?
  • Jakie znaczenie ma współpraca z rodzicami w kontekście obserwacji i diagnozy?
  • Czytelnik zostanie również zachęcony do zapoznania się z odpowiednimi przepisami prawa oświatowego, które regulują te zagadnienia.