pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu

AdobeStock_56009943

Rozpoznanie potrzeb dziecka w zakresie pomocy p-p w nowym roku szkolnym

Ważnym zadaniem do wykonania na początku nowego roku szkolnego wobec nowo przyjętych przedszkolaków jest ocena poziomu ich rozwoju oraz potrzeb w zakresie wychowania i uczenia się. Ma to szczególne znaczenie, zarówno w kontekście działań nauczycieli i specjalistów w odniesieniu do konkretnego dziecka oraz całej grupy, jak i w organizacji pracy całego przedszkola w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdź, jak wywiązać się z tego zadania i przygotować się do zapewnienia dzieciom odpowiedniego wsparcia ze strony nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w przedszkolu. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego tak ważne jest rozpoznanie potrzeb dzieci uczęszczających do przedszkola.
  • Jakie są zadania nauczycieli wychowawców związane z rozpoznaniem potrzeb dzieci.
  • Jakie są zadania specjalistów zatrudnionych w przedszkolu.
  • W jakim celu warto organizować pracę zespołową nauczycieli i specjalistów i włączać w nią rodziców.
  • W jakim zakresie przedszkole współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
  • Na co należy zwrócić uwagę rozpoznając potrzeby dziecka.
  • Jakie mogą być źródła wiedzy o potrzebach dziecka.
  • Jak wykorzystać zebrane podczas diagnozy informacje w kontekście planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Za co odpowiada dyrektor przedszkola.
  • W jakim celu można powołać zespół ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Za co odpowiadają nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w przedszkolu.
AdobeStock_247519503

Końcoworoczne podsumowanie działań związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu

W związku w wymogiem przedstawienia radzie pedagogicznej - nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym - ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola, dyrektor dokonuje m.in. analizy działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, rodzicom i nauczycielom i powinien dokonać oceny ich skuteczności. Już teraz warto również zacząć planować działania na kolejny rok szkolny, w szczególności w odniesieniu do dzieci, które od września zostaną objęte wychowaniem przedszkolnym. Sprawdź, jak wywiązać się z tego zadania. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są zadania przedszkola w związku z organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jaką rolę pełnią obserwacje pedagogiczne.
  • Kto w przedszkolu odpowiada za realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • W jakim celu powołuje się zespoły nauczycieli i specjalistów.
  • Jak często należy dokonywać oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jakie są 2 ważne czynniki do końcoworocznej analizy efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jakie dane i informacje warto przeanalizować przed podsumowaniem działań.
  • Jakie są przykładowe kryteria oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • W jakim celu można wykorzystać wnioski z podsumowania oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jak podsumować pomoc udzielaną dzieciom niepełnosprawnym.
  • Na jakie działania powinny przełożyć się wnioski z pomocy p-p.
  • Jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Jak dokumentować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu.
  • Jak wygląda pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym.
  •