- Data: 15.02.2022
Zajęcia specjalistyczne w ramach pomocy p-p mogą prowadzić tylko specjaliści
Zajęcia specjalistyczne prowadzone w przedszkolu publicznym i niepublicznym w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej mogą być organizowane w 4 formach. Co ważne mogą je prowadzić tylko odpowiednio wykwalifikowani specjaliści. Dowiedz się jak zweryfikować, czy specjaliści zatrudnieni w przedszkolu publicznym i niepublicznym mają kwalifikacje odpowiednie do rodzaju zajęć, jakie prowadzą. Sprawdź także, jaki jest obowiązkowy wymiar godzin pensum specjalistów zatrudnianych w przedszkolu.
- Data: 05.01.2021
Dokumentowanie pracy specjalistów w przedszkolu
Dokumentacja prowadzona przez specjalistów w przedszkolu stanowi podstawę prowadzonej kontroli, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Ponadto jest ona niezbędna do sprawdzania efektywności podejmowanych działań wychowawczych i dydaktycznych. Stanowi ona filar działań ewaluacyjnych. Dowiedz się, jak poprawnie dokumentować działania specjalistów w przedszkolu.
- Data: 05.01.2021
Wsparcie w ramach pomocy p-p bez opinii o WWRD i dokumentu z poradni
Przepisy umożliwiają, a nawet obligują przedszkole do podjęcia działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w przedszkolu. Do udzielenia dziecku wsparcia nie jest wymagana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju ani żaden dokument wydany przez poradnię, jeśli rozpoznana zostanie potrzeba dziecka uzasadniająca objęcie go pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Data: 09.08.2020
Zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne poza przedszkolem
Przyjęcie do przedszkola dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nakłada na placówkę obowiązek organizowania zajęć zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przedszkole nie ma jednak możliwości zlecenia realizacji tych zajęć zewnętrznemu ośrodkowi.
- Data: 10.07.2020
WWR dla rocznego dziecka spoza przedszkola?
Przedszkole, które dysponuje wolnym miejscem na zajęcia WWR, może przyjąć nawet roczne dziecko, ponieważ wczesne wspomaganie rozwoju organizuje się dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
- Data: 06.12.2017
Zindywidualizowana ścieżka obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego – jak ją realizować
Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego jest nowym rozwiązaniem w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jak każda nowość – budzi wątpliwości w zakresie ubiegania się o jej organizację oraz przebieg realizacji podstawy programowej. W artykule wyjaśniamy, kiedy i w jaki sposób zorganizować dla dziecka pomoc w tej formie.