
- Data: 22.07.2021
Dziecko autystyczne w przedszkolu masowym
Dowiedz się, w jaki sposób przedszkole masowe bez oddziałów integracyjnych, nieposiadające nauczycieli z wykształceniem ukierunkowanego na pracę z dziećmi z autyzmem ani terapeutów wskazanych w orzeczeniu powinno zrealizować zalecenia z orzeczenia dostarczonego przez rodziców dziecka autystycznego z chorobami współistniejącymi. Sprawdź także, czy dyrektor może odmówić przyjęcia tego dziecka do przedszkola z uwagi na to, że orzeczenie określa, że najkorzystniejszą formą kształcenia jest kształcenie w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem.

- Data: 26.05.2021
Nowy IPET po dostarczeniu nowego orzeczenia
Zdarza się, że w trakcie roku szkolnego rodzic po ponownej diagnozie dziecka w poradni dostarcza do przedszkola nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dowiedz się, czy oznacza to konieczność opracowania nowego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz czy nowe orzeczenie uchyla poprzednie.

- Data: 08.02.2021
Czy dyrektor przedszkola może wymagać od nauczycieli dokumentów z obserwacji i diagnozy dzieci?
Dowiedz się, czy nauczyciel ma obowiązek przekazać dyrektorowi obserwację i diagnozę dzieci przedszkolnych, tj. narzędzi, za których pomocą badał dzieci. Upewnij się także, czy nauczyciel ma obowiązek przekazać rodzicom wyniki obserwacji wstępnej 3–5-latków.

- Data: 08.02.2021
Dokumentacja nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem
Czy nauczyciel wspomagający zatrudniony do wspomagania dziecka z autyzmem prowadzi jakąś własną dokumentację? Czy powinien mieć jakiś plan/program? Zajęcia rewalidacyjne oraz z pomocy pp prowadzą inne osoby i mają one dzienniki przypisane do tych zajęć.

- Data: 08.02.2021
Kwalifikacje nauczyciela wspomagającego
Jakie studia uzupełniające powinna ukończyć osoba ubiegająca się na stanowisko nauczyciela wspomagającego, a posiadająca następujące wykształcenie: tytuł magistra pedagogiki specjalnej o specjalności pedagogika resocjalizacyjna oraz licencjat na kierunku praca socjalna?
Aktualny numer
