
- Data: 08.02.2021
Zmiana rodzaju wsparcia dla dziecka mimo zaleceń z orzeczenia
Coraz częstszą sytuacją jest ta, w której rodzic dostarcza do przedszkola orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zaburzenia ze spektrum autyzmu. Jednym z zaleceń orzeczenia jest zapewnienie nauczyciela wspomagającego dla dziecka. Natomiast w ocenie nauczycieli dziecko wymaga przede wszystkim stałej opieki/asysty i pomocy we wszystkich czynnościach samoobsługowych. Czy zespół może rekomendować w IPET zatrudnienie pomocy nauczyciela na czas pobytu dziecka w przedszkolu?

- Data: 05.01.2021
Badanie diagnostyczne w poradni p-p tylko za zgodą rodziców i dziecka?
Sprawdź, czy przed przystąpieniem do diagnozy psycholog z poradni psychologiczno-pedagogicznej powinien uzyskać zgodę na badanie diagnostyczne od rodziców przedszkolaka. Upewnij się także, czy brak zgody rodziców uniemożliwia zdiagnozowanie problemów dziecka i udzielenie mu koniecznego wsparcia.

- Data: 05.01.2021
Harmonogram działań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Aktualne przepisy określają jedynie ogólne zasady planowania liczby godzin wczesnego wspomagania rozwoju w miesiącu. Upewnij się, czy istnieje możliwość zawieszenia prowadzenia zajęć w danym miesiącu i odpracowania niezrealizowanych godzin w kolejnym. Dowiedz się, jak zaplanować harmonogram realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

- Data: 01.12.2020
Ustalenie kwoty dotacji w przypadku dzieci objętych WWRD oraz zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi
Ustalając statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych na potrzeby dotacji, należy wziąć pod uwagę to, ile jest dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i dzieci – uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Aktualny numer
