
- Data: 01.12.2020
Ustalenie kwoty dotacji w przypadku dzieci objętych WWRD oraz zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi
Ustalając statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych na potrzeby dotacji, należy wziąć pod uwagę to, ile jest dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i dzieci – uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

- Data: 01.12.2020
Wsparcie dla dziecka, gdy przedszkole nie zatrudnia psychologa ani pedagoga
Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach niepublicznych nie różnią się od tych obowiązujących placówki publiczne. Sprawdź, czy brak odpowiedniej kadry może usprawiedliwiać brak objęcia dziecka pomocą.

- Data: 24.05.2025
Czas pracy nauczycieli specjalistów
Choć etat nauczyciela specjalisty to formalnie 40 godzin tygodniowo, tylko część tego czasu to obowiązkowe zajęcia dydaktyczne. Reszta? To przestrzeń na zadania, które często umykają uwadze – praca z zespołem IPET, porady dla rodziców, konsultacje z nauczycielami, a także udział w szkoleniach czy przygotowanie zajęć terapeutycznych. Jak dokładnie wygląda podział obowiązków, czego można wymagać od specjalisty i które czynności powinny być realizowane w ramach pensum? Sprawdź, jak wygląda pełny obraz pracy specjalisty w przedszkolu lub szkole i co naprawdę kryje się za pojęciem „40-godzinny tydzień pracy”.

- Data: 16.03.2023
Ochrona danych osobowych w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Informacje o dzieciach i rodzicach gromadzone w przedszkolu stanowią dane osobowe i podlegają ochronie. Przepisy w zakresie działalności statutowej danej placówki, związanej między innymi z obowiązkiem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, są podstawą do przetwarzania danych o dzieciach i ich rodzicach z mocy prawa. Poznaj zasady ochrony danych osobowych w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.

- Data: 09.06.2022
Dokumentacja dotycząca udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu
Wszystkie działania dyrektora, nauczycieli i specjalistów w związku z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinny być dokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z wypracowanymi w placówce zasadami i formami prowadzenia dokumentacji. Za właściwe prowadzenie dokumentacji w przedszkolu odpowiada dyrektor (§ 26 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji).
Aktualny numer
