
- Data: 05.01.2021
Harmonogram działań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Aktualne przepisy określają jedynie ogólne zasady planowania liczby godzin wczesnego wspomagania rozwoju w miesiącu. Upewnij się, czy istnieje możliwość zawieszenia prowadzenia zajęć w danym miesiącu i odpracowania niezrealizowanych godzin w kolejnym. Dowiedz się, jak zaplanować harmonogram realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

- Data: 01.12.2020
Ustalenie kwoty dotacji w przypadku dzieci objętych WWRD oraz zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi
Ustalając statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych na potrzeby dotacji, należy wziąć pod uwagę to, ile jest dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i dzieci – uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

- Data: 01.12.2020
Wsparcie dla dziecka, gdy przedszkole nie zatrudnia psychologa ani pedagoga
Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach niepublicznych nie różnią się od tych obowiązujących placówki publiczne. Sprawdź, czy brak odpowiedniej kadry może usprawiedliwiać brak objęcia dziecka pomocą.

- Data: 19.09.2025
Ochrona danych osobowych w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Informacje o dzieciach i rodzicach gromadzone w przedszkolu stanowią dane osobowe i podlegają ochronie. Przepisy w zakresie działalności statutowej danej placówki, związanej między innymi z obowiązkiem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, są podstawą do przetwarzania danych o dzieciach i ich rodzicach z mocy prawa. Poznaj zasady ochrony danych osobowych w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.

- Data: 07.07.2025
Dokumentowanie pracy specjalistów w przedszkolu
Prawidłowo prowadzona dokumentacja specjalistyczna w przedszkolu to nie tylko obowiązek wynikający z przepisów, ale przede wszystkim narzędzie wspierające rozwój dzieci i jakość pracy placówki. Zeszyty, teczki, notatki, programy – każdy z tych elementów odgrywa kluczową rolę w monitorowaniu efektów wsparcia, planowaniu działań terapeutycznych i ocenie pracy zespołu specjalistów. Warto wiedzieć, jak dokumentować działania zgodnie z obowiązującym prawem, jak zabezpieczać dane wrażliwe oraz jakie dokumenty muszą znaleźć się w teczce dziecka objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W tym artykule wyjaśniamy krok po kroku, co należy do obowiązków specjalistów w zakresie dokumentowania pracy, kto odpowiada za prawidłowość tej dokumentacji oraz jakie przepisy mają tu kluczowe znaczenie. Podpowiadamy również, jakich błędów unikać i jak uporządkować dokumentację w sposób zgodny z RODO i oczekiwaniami organów nadzoru.
Aktualny numer





