- Data: 19.02.2025
Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Data: 16.02.2025
Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola i oddziału przedszkolnego
Wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego, publicznej szkoły, publicznej placówki, na zajęcia w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej, na kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych lub kwalifikacyjny kurs zawodowy, składa się do dyrektora wybranego publicznego przedszkola a w przypadku wyboru oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – odpowiednio do dyrektora publicznego przedszkola lub publicznej szkoły podstawowej. Wniosek o przyjęcie do przedszkola powinien zawierać dane wskazane w art. 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
- Data: 16.02.2025
Przykładowa informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
Niniejszy dokument stanowi przykład informacji o gotowości szkolnej. Został opracowany w celach demonstracyjnych. Należy pamiętać, że każda informacja o gotowości szkolnej, niezależnie od jego indywidualnych potrzeb, predyspozycji czy wyzwań, musi być tworzona indywidualnie i dostosowana do konkretnego dziecka. To oznacza uwzględnienie jego unikalnych mocnych stron, obszarów, w których wymaga wsparcia, zainteresowań oraz preferencji. Niniejszy dokument służy jako wzór, który należy dostosować do wyników obserwacji i wniosków dotyczących konkretnego dziecka.
- Data: 30.01.2025
Informacja o funkcjonowaniu dziecka w przedszkolu
W celu uzyskania informacji o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka lub ucznia przewodniczący zespołu może zwrócić się do właściwego dyrektora z prośbą o wydanie opinii przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów, prowadzących zajęcia z dzieckiem lub uczniem, informując o tym wnioskodawcę. Opinię wydaje się w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez dyrektora prośby o wydanie opinii. Kopię przekazuje się rodzicom dziecka lub ucznia lub pełnoletniemu uczniowi. O wydanie opinii może również zwrócić się wnioskodawca. Przepisy wskazują zakres informacji, które powinny znaleźć się w opinii nauczycieli i specjalistów o funkcjonowaniu ucznia. Natomiast nie ma obowiązującego wzoru takiego dokumentu. Pobierz przykładowy wzór informacji o funkcjonowaniu dziecka w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem obszarów rozwoju wskazanych w podstawie programowej
- Data: 29.01.2025
Umowa zlecenia
Umowa zlecenia została uregulowana w ustawie – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 734 kc przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie.W braku odmiennej umowy zlecenie obejmuje umocowanie do wykonania czynności w imieniu dającego zlecenie. Przepis ten nie uchybia przepisom o formie pełnomocnictwa.Jeżeli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie zlecenia należy się wynagrodzenie. Jeżeli nie ma obowiązującej taryfy, a nie umówiono się o wysokość wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy (art. 735 kc). Pobierz przykładowy wzór umowy zlecenia dla przedszkola.
- Data: 29.01.2025
Umowa o świadczenie usług
Umowa o świadczenie usług wychowania przedszkolnego uregulowana jest w przepisach Kodeksu cywilnego. Co do zasady stosuje się do niej odpowiednio przepisy o zleceniu (art. 750 ustawy z 3 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny). Ma ona charakter umowy wzajemnej a zatem zastosowanie znajdzie tutaj także m.in. art. 491 kc. Pobierz przykładowy wzór umowy o świadczenie usług dla przedszkola.
- Data: 22.01.2025
Wzór pisma zawiadamiającego rodziców o terminie spotkania zespołu w związku z dokonaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka
Okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dokonuje się nie rzadziej niż dwa razy w roku. Co ważne – rodzice dziecka mają prawo uczestniczyć w spotkaniach zespołu, w tym w opracowaniu i modyfikacji IPETu oraz dokonywaniu wielospecjalistycznych ocen poziomu funkcjonowania. Dlatego też dyrektor przedszkola obowiązkowo zawiadamia pisemnie, w sposób przyjęty w danym przedszkolu rodziców dziecka o terminie każdego spotkania zespołu i możliwości uczestniczenia w tym spotkaniu. Pobierz wzór pisma zawiadamiającego rodziców o terminie spotkania zespołu w związku z dokonaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka.
- Data: 21.01.2025
Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia powinien zawierać informacje o: indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka, mocnych stronach, predyspozycjach, zainteresowaniach i uzdolnieniach dziecka, zakresie i charakterze wsparcia (w zależności od potrzeb) ze strony dodatkowo zatrudnionego nauczyciela wspomagającego, specjalistów lub pomocy nauczyciela, przyczynach niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym barierach i ograniczeniach utrudniających funkcjonowanie i uczestnictwo ucznia w życiu przedszkolnym, jakie są napotkane trudności w zakresie włączenia ucznia w zajęcia realizowane wspólnie z oddziałem przedszkolnym oraz efektach działań podejmowanych w celu ich przezwyciężenia, w tym o ewentualnej potrzebie realizowania zajęć indywidualnie z dzieckiem lub w grupie liczącej do 5 uczniów. Aby wielospecjalistyczna ocena miała wymiar rzeczywistej analizy informacji pochodzących z różnych źródeł, dla wszystkich osób udzielających informacji i zaangażowanych w nauczanie, wychowanie i terapię dziecka, warto przyjąć do oceny te same obszary, a następnie dokonać analizy funkcjonowania dziecka w kontekście indywidualnych spostrzeżeń i wspólnych ustaleń. Pobierz przykładowy wzór arkusza wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
- Data: 10.01.2025
Informacja o przerwaniu obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
W świetle przepisów art. 33 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe: dyrektorzy publicznych i niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w których zorganizowano oddziały przedszkolne, oraz nauczyciele prowadzący zajęcia w publicznych i niepublicznych innych formach wychowania przedszkolnego są obowiązani powiadomić dyrektora szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, o spełnianiu przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, odpowiednio w: przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, innej formie wychowania przedszkolnego oraz o zmianach w tym zakresie. Jeżeli zatem dziecko nie realizuje obowiązku przygotowania przedszkolnego, dyrektor przedszkola, do którego dziecko uczęszcza, powinien powiadomić dyrektora podstawowej szkoły obwodowej o tym, że obowiązek nie jest realizowany. Obowiązki dyrektora przedszkola ograniczają się więc do zawiadomienia dyrektora szkoły obwodowej o fakcie niespełniania przez ucznia obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
Aktualny numer

