• Data: 09.01.2023

Informacja dla rodziców o ustalonych dla dziecka formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

O potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną należy powiadomić rodziców. Dyrektor przedszkola, niezwłocznie informuje ich o ustalonych dla dziecka formach, okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane. Informację tę przekazuje się w formie pisemnej, w sposób ustalony w danym przedszkolu.

  • Data: 02.01.2023

Procedura korzystania z istniejącego na terenie przedszkola placu zabaw

Naturalne obszary rozwoju dziecka wskazują na konieczność uszanowania typowych dla tego okresu potrzeb rozwojowych, których spełnieniem powinna stać się dobrze zorganizowana zabawa, zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu. Naturalna zabawa dziecka wiąże się z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu, dlatego organizacja zajęć na świeżym powietrzu powinna być elementem codziennej pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej. Pobierz przykładową procedurę korzystania z istniejącego na terenie przedszkola placu zabaw.

  • Data: 28.12.2022

Wniosek o udzielenie zwolnienia od pracy z tytułu opieki nad dzieckiem w wieku do 14 lat

Nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach samorządowych, wychowujący dziecko w wieku do lat 14 mają prawo do zwolnienia od pracy w wymiarze 2 dni w ciągu roku na tzw. opiekę nad zdrowym dzieckiem. Z kolei nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach niesamorządowych oraz pracownicy niepedagogiczni wychowujący dziecko w wieku do 14 lat mają prawo do 2 dni lub 16 godzin zwolnienia od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. W pierwszym wniosku w danym roku pracownik musi zdecydować, czy zamierza korzystać z tego uprawnienia w dniach czy godzinach, przy czym godzinowy wymiar zwolnienia uzależniony jest od wymiaru etatu. Pobierz wzory wniosków o dni opieki nad dzieckiem dla nauczyciela oraz dla pracownika niepedagogicznego.

  • Data: 20.12.2022

Wzór wniosku o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka

W przypadku gdy z wniosków wynikających z oceny efektywności udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wynika, że mimo udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce nie następuje poprawa funkcjonowania ucznia w przedszkolu, dyrektor przedszkola, za zgodą rodziców ucznia, występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka.

  • Marta Wysocka
  • Data: 13.12.2022

Wniosek o udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole jest udzielana m.in. z inicjatywy rodziców dziecka. Wniosek powinien zawierać określenie potrzeb dziecka, które zostaną przeanalizowane przez zespół nauczycieli. Na podstawie wyników diagnozy możliwe będzie wskazanie formy lub form udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz wzór wniosku o  udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.

  • Marta Wysocka
  • Data: 13.12.2022

Zgoda na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu

Należy pamiętać, że korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne. To oznacza, że jeżeli z inicjatywą objęcia dziecka wsparciem wystąpił któryś z ww. podmiotów, to realizacja działań związanych z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej wymaga wyrażenia zgody przez rodziców. Pobierz wzór zgody na udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.

  • Data: 29.11.2022

Informacja o funkcjonowaniu dziecka zdolnego w grupie przedszkolnej

Informacja o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego może pomóc rodzicom w podjęciu decyzji o jego dalszej ścieżce edukacyjnej. Będzie ona również stanowiła istotne źródło informacji dla nauczycieli szkoły podstawowej. Dokument taki zawiera bowiem więcej informacji niż informacja o gotowości szkolnej. Informacja o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego może być wykorzystana również przez specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego.

  • Data: 14.11.2022

Odpowiedź na pismo rodziców w sprawie skargi na nauczyciela

Do dyrektora przedszkola często napływają skargi od rodziców na nauczycieli lub pracowników niepedagogicznych. Należy pamiętać, że każdy ma prawo do wniesienia takiej skargi, a dyrektor powinien przeanalizować opisaną w niej sytuację. W każdym przypadku konieczne jest również udzielenie rodzicowi informacji zwrotnej, w której wyjaśnione zostaną wyniki kontroli oraz działania podjęte w związku z daną sytuacją. Pobierz wzór formularza odpowiedzi na skargę złożoną przez rodzica.

  • Data: 08.11.2022

Opinia o dziecku na potrzeby diagnozy

Rodzice, którzy zwracają się do poradni psychologiczno-pedagogicznej z wnioskiem o wydanie opinii lub orzeczenia niejednokrotnie są proszeni o dołączenie opinii o dziecku sporządzonej przez nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem w przedszkolu. Pobierz wzór formularza opinii. Pamiętaj jednak, że niektóre poradnie psychologiczno-pedagogiczne dysponują własnymi formularzami.

  • Data: 31.10.2022

Przykład arkusza wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu

Przed opracowaniem indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka, konieczne jest przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu. Pobierz przykładowy arkusz WOPFU.

  • < pierwsza strona
  • «
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • »
  • ostatnia strona >
3940427424234064588958923944393239454222