- Data: 19.11.2024
Harmonogram współpracy pedagoga specjalnego z nauczycielami i rodzicami – narzędzia organizacyjne
Harmonogram współpracy pedagoga specjalnego z nauczycielami i rodzicami to praktyczne narzędzie, które ułatwia planowanie i organizację działań wspierających rozwój dzieci w przedszkolu. Dokument zawiera cele współpracy, szczegółowy plan spotkań i działań, a także wskazówki dotyczące sporządzania notatek ze spotkań. Pomaga w skutecznej komunikacji między pedagogiem, nauczycielami i rodzicami, dzięki czemu ułatwia dokumentowanie podejmowanych działań. Szablon przejrzysty i gotowy do dostosowania do potrzeb konkretnej placówki. Do harmonogramu dołączono gotowy szablon notatki ze spotkania, który ułatwia dokumentowanie ustaleń oraz działań do realizacji.
- Data: 22.10.2024
Ankieta dla rodziców – adaptacja dziecka w przedszkolu
Przeprowadzenie ankiety na temat adaptacji dziecka w przedszkolu to dobry sposób, aby lepiej zrozumieć potrzeby najmłodszych oraz ocenić skuteczność działań wspierających ich rozwój. Dzięki prostym pytaniom można dowiedzieć się, jak dzieci radzą sobie w nowym środowisku, jak przebiega proces adaptacji i jakie działania można podjąć, aby go usprawnić.
- Data: 16.09.2024
Wzór oświadczenia o rezygnacji z korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest na wniosek lub za zgodą rodziców/opiekunów prawnych dziecka objętego wychowaniem przedszkolnym. Możliwe jest także złożenie pisemnej rezygnacji z objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Pobierz przykładowy wzór takiego dokumentu.
- Data: 20.08.2024
Ankieta dla rodziców – standardy ochrony małoletnich
Przeprowadzenie ankiety dotyczącej standardów ochrony dzieci w przedszkolu to jedno z działań sprzyjających budowaniu bezpiecznego środowiska dla najmłodszych. Dzięki opiniom rodziców, przedszkole może lepiej dostosować swoje działania do realnych potrzeb, wzmocnić współpracę z rodzinami oraz zapewnić pełne wsparcie w zakresie ochrony małoletnich. Ankieta może pomóc w wykryciu luk lub braków w obecnych standardach i procedurach. Odpowiedzi rodziców mogą również wskazać na potrzebę poprawy komunikacji na temat ochrony dzieci między przedszkolem a rodzicami. Może to obejmować częstotliwość i formę przekazywania informacji, co może pomóc w lepszym zrozumieniu i przestrzeganiu procedur.
Aktualny numer

