orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Realizacja orzeczeń i opinii poradni p-p – rozwiązania problemów z praktyki

Realizacja orzeczeń i opinii poradni p-p w przedszkolu– rozwiązania problemów z praktyki

Zarówno na początku jak i w trakcie roku szkolnego rodzice dziecka mogą przedkładać orzeczenia w szkole i przedszkolu a także dostarczać opinie  poradni na temat zalecanych metod pracy z uczniem. Mimo tego, że opinia poradni nie ma takiej mocy wiążącej jak orzeczenie, to jednak nie można lekceważyć zawartych w niej zaleceń do pracy z dzieckiem. Dowolności nie ma tym bardziej przy realizacji wytycznych zawartych w orzeczeniu, i to nawet wówczas, gdy w przedszkolu nie ma odpowiedniej kadry, by je zrealizować. Sprawdź, jak poradzić sobie z rozwiązaniem problemów organizacyjnych i finansowych związanych z organizacją specjalnych metod kształcenia dziecka.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy rodzice mają obowiązek informować przedszkole, że udają się z dzieckiem do poradni.
  • Jakie są zadania przedszkola wobec dziecka z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  • Czy przedszkole ma obowiązek realizować zalecenia z opinii poradni.
  • Jak chronić dane osobowe zawarte w opinii poradni.
  • Jak w praktyce nauczyciel powinien stosować się do zaleceń z opinii poradni.
  • Kiedy przedszkole powinno objąć dziecko pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
  • Kiedy przedszkolu musi zatrudnić dodatkowych specjalistów.
  • Jakie zadania dla przedszkola wynikają z orzeczenia poradni.
  • Jakie są rodzaje orzeczeń poradni.
  • Jakie obowiązki ma przedszkole wobec dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  • Za co odpowiada dyrektor przedszkola.
  • Jakie mogą być problemy z realizacją zaleceń poradni.