Realizacja orzeczeń i opinii poradni p-p w przedszkolu– rozwiązania problemów z praktyki
Zarówno na początku jak i w trakcie roku szkolnego rodzice dziecka mogą przedkładać orzeczenia w szkole i przedszkolu a także dostarczać opinie poradni na temat zalecanych metod pracy z uczniem. Mimo tego, że opinia poradni nie ma takiej mocy wiążącej jak orzeczenie, to jednak nie można lekceważyć zawartych w niej zaleceń do pracy z dzieckiem. Dowolności nie ma tym bardziej przy realizacji wytycznych zawartych w orzeczeniu, i to nawet wówczas, gdy w przedszkolu nie ma odpowiedniej kadry, by je zrealizować. Sprawdź, jak poradzić sobie z rozwiązaniem problemów organizacyjnych i finansowych związanych z organizacją specjalnych metod kształcenia dziecka.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Czy rodzice mają obowiązek informować przedszkole, że udają się z dzieckiem do poradni.
- Jakie są zadania przedszkola wobec dziecka z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Czy przedszkole ma obowiązek realizować zalecenia z opinii poradni.
- Jak chronić dane osobowe zawarte w opinii poradni.
- Jak w praktyce nauczyciel powinien stosować się do zaleceń z opinii poradni.
- Kiedy przedszkole powinno objąć dziecko pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Kiedy przedszkolu musi zatrudnić dodatkowych specjalistów.
- Jakie zadania dla przedszkola wynikają z orzeczenia poradni.
- Jakie są rodzaje orzeczeń poradni.
- Jakie obowiązki ma przedszkole wobec dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Za co odpowiada dyrektor przedszkola.
- Jakie mogą być problemy z realizacją zaleceń poradni.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.