
- Data: 25.11.2021
Odpowiedzialność za dostosowanie budynku do potrzeb dzieci niepełnosprawnych
Przyjęcie do placówki dziecka poruszającego się na wózku inwalidzkim wymaga dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym wykonania podjazdu umożliwiającego dostanie się na teren przedszkola. Kto jednak odpowiada za taką inwestycję – dyrektor placówki czy może organ prowadzący?

- Data: 24.11.2021
Obserwacje pedagogiczne – czy w danym roku dotyczą wszystkich nauczycieli?
O rodzaju, zakresie i częstotliwości obserwacji pedagogicznych prowadzonych w celu uzyskania informacji niezbędnych do realizacji poszczególnych form nadzoru pedagogicznego decyduje dyrektor przedszkola. Dowiedz się, czy musisz objąć nimi wszystkich nauczycieli w ciągu roku szkolnego.

- Data: 24.11.2021
Odroczenie obowiązku szkolnego – kto podejmuje decyzje i czynności?
Niezależnie od tego, gdzie dziecko uczęszcza do przedszkola, decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego wydaje dyrektor obwodowej szkoły podstawowej. Co ważne, znaczenie ma tu miejsce zamieszkania, nie zaś miejsce zameldowania. O szczegółach procedury odroczenia przeczytasz w tym artykule.

- Data: 24.11.2021
Tworzenie IPET – na co zwrócić uwagę?
IPET jest opracowywany zgodnie z potrzebami konkretnego ucznia niezależnie od etapu edukacyjnego. Szczegółowa zawartość programu również będzie zależna od specyfiki funkcjonowania konkretnego dziecka. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę na spotkaniu zespołu nauczycieli, którzy tworzą IPET.

- Data: 24.11.2021
Utworzenie filii przedszkola zamiast szkoły z oddziałami przedszkolnymi
Sprawdź, jakie czynności i decyzje muszą zostać podjęte, by zlikwidować szkołę podstawową z oddziałami przedszkolnymi, aby na jej miejsce utworzyć filę przedszkola z zespołu szkolno-przedszkolnego znajdującego się w innej miejscowości.

- Data: 24.11.2021
Zajęcia terapii sensorycznej – zasady organizacji
Organizowane w przedszkolach zajęcia terapii sensorycznej nie są zdefiniowane w przepisach. Brakuje także wytycznych co do liczby dzieci mogących uczestniczyć jednorazowo w takich zajęciach. Sprawdź jednak, jakie rozwiązania w tym zakresie rekomenduje nasz ekspert.

- Data: 23.11.2021
Umowy z rodzicami – zapisy związane z COVID-19
Mimo że nie istnieje wzorzec umowy zawieranej z rodzicami dzieci uczęszczających do placówek niepublicznych i że w zakresie kształtowania treści stosunku zobowiązaniowego obowiązuje zasada swobody umów, nie oznacza to jednak, że przedszkole może narzucić rodzicom postanowienia, które są niezgodne z przepisami. Niestety, odkąd mamy epidemię, wiele placówek zmodyfikowało zapisy swoich umów, wprowadzając dodatkowe opłaty związane z epidemią czy też formułując dodatkowe obowiązki po stronie rodziców. Cześć tych zapisów nie ma jednak oparcia w przepisach. Sprawdź zatem, jakich zapisów należy unikać.
Aktualny numer
