- Data: 20.12.2022
Wzór wniosku o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka
W przypadku gdy z wniosków wynikających z oceny efektywności udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wynika, że mimo udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce nie następuje poprawa funkcjonowania ucznia w przedszkolu, dyrektor przedszkola, za zgodą rodziców ucznia, występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka.
- Data: 29.11.2022
Informacja o funkcjonowaniu dziecka zdolnego w grupie przedszkolnej
Informacja o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego może pomóc rodzicom w podjęciu decyzji o jego dalszej ścieżce edukacyjnej. Będzie ona również stanowiła istotne źródło informacji dla nauczycieli szkoły podstawowej. Dokument taki zawiera bowiem więcej informacji niż informacja o gotowości szkolnej. Informacja o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego może być wykorzystana również przez specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej dziecka zdolnego.
- Data: 08.11.2022
Opinia o dziecku na potrzeby diagnozy
Rodzice, którzy zwracają się do poradni psychologiczno-pedagogicznej z wnioskiem o wydanie opinii lub orzeczenia niejednokrotnie są proszeni o dołączenie opinii o dziecku sporządzonej przez nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem w przedszkolu. Pobierz wzór formularza opinii. Pamiętaj jednak, że niektóre poradnie psychologiczno-pedagogiczne dysponują własnymi formularzami.
- Data: 31.10.2022
Przykład arkusza wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Przed opracowaniem indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka, konieczne jest przeprowadzenie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu. Pobierz przykładowy arkusz WOPFU.
- Data: 17.10.2022
Informacja o funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej dziecka obcojęzycznego
Rodzice dzieci, które nie znają języka polskiego często proszą o informację na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu. Informacja ta ma pomóc im w podjęciu decyzji dotyczącej rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, ale nie tylko – może być np. dołączona do wniosku o przeprowadzenie diagnozy w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przedszkole powinno wydać taką opinię na prośbę rodzica. Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej dziecka obcojęzycznego.