Archiwalny

Kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka autystycznego – czy wystarcza ukończenie oligofrenopedagogiki

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 25 sierpnia 2017
Dokument archiwalny
AdobeStock_190018025

Przepisy nie precyzują, jakie dokładnie kwalifikacje ma posiadać nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem. Dyrektorzy najczęściej wybierają na to stanowisko nauczycieli z przygotowaniem w zakresie oligofrenopedagogiki. Sprawdź, czy takie rozwiązanie jest właściwe i dowiedz się, jakich kwalifikacji należy oczekiwać od kandydata na nauczyciela wspomagającego dla dziecka autystycznego w przedszkolu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaką specjalność powinien ukończyć nauczyciel wspomagający.
  • W jakiej formie kształcenia można zdobyć kwalifikacje nauczyciela wspomagającego.
  • Czy wystarczy, że nauczyciel wspomagający ukończy oligofrenopedagogikę.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.
Dodano: 24.10.2024

Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin