Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną w przedszkolu – jak dyrektor powinien zrealizować zalecenia z orzeczenia

Przyjęcie dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną do przedszkola wiąże się z koniecznością dostosowania organizacji kształcenia do jego indywidualnych potrzeb. Wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera konkretne zalecenia – ich realizacja nie jest opcją, lecz obowiązkiem placówki. Kluczową rolę odgrywa tu dyrektor przedszkola, który musi zadbać o odpowiednie warunki, w tym zapewnienie kadry posiadającej kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Szczególnego znaczenia nabiera również właściwe stosowanie coachingu i indywidualne podejście do ucznia złożonego z różnorodnych potrzeb. W kontekście uczniów z niepełnosprawnością szczególnie istotne jest, aby działania te były planowane i realizowane ze względu na niepełnosprawność i zgodnie z zasadami pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie działania należy podjąć po przyjęciu dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną.
- Kto decyduje o zatrudnieniu nauczyciela wspomagającego.
- Jakie kwalifikacje powinna mieć kadra pracująca z dzieckiem z orzeczeniem.
- Jakie dokumenty należy przygotować przy zmianach organizacyjnych.
- W jaki sposób organizować zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne.
- Jak realizować zalecenia z orzeczenia w przedszkolu niepublicznym
- Jak dyrektor może wspierać zespół w radzeniu sobie z wyzwaniami w pracy z dziećmi ze sprzężeniami.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
