Coaching w przedszkolu – skuteczne narzędzie wspierające rozwój dziecka i realizację podstawy programowej

Choć coaching kojarzony jest głównie z dorosłymi i ich rozwojem osobistym, coraz częściej odnajduje zastosowanie także w edukacji przedszkolnej. W świecie dynamicznych zmian społecznych i rosnących oczekiwań wobec edukacji, warto przyjrzeć się, jak elementy coachingu mogą wzbogacić codzienną pracę nauczyciela i wspierać rozwój dziecka w duchu partnerstwa, sprawczości i świadomego działania. Coaching w przedszkolu nie oznacza kopiowania technik stosowanych w biznesie – to dostosowanie idei wsparcia rozwojowego do potrzeb najmłodszych. To również sposób na realizację podstawy programowej poprzez rozwój kompetencji miękkich i społecznych, które są równie ważne jak wiedza i umiejętności poznawcze.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest coaching, a czym nie jest, w kontekście pracy z dziećmi.
- Jakie elementy coachingu można zastosować w edukacji przedszkolnej.
- Jak coaching wspiera rozwój kompetencji kluczowych dzieci.
- Jak nauczyciele mogą rozwijać umiejętności coachingowe.
- Dlaczego coaching może podnieść jakość pracy przedszkola.
- Jak włączać dzieci w proces wspólnego planowania i podejmowania decyzji.
- Jakie efekty przynosi coaching w zakresie zaangażowania, odpowiedzialności i kreatywności wychowanków.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
