Choć coaching kojarzony jest głównie z dorosłymi i ich rozwojem osobistym, coraz częściej odnajduje zastosowanie także w edukacji przedszkolnej. W świecie dynamicznych zmian społecznych i rosnących oczekiwań wobec edukacji, warto przyjrzeć się, jak elementy coachingu mogą wzbogacić codzienną pracę nauczyciela i wspierać rozwój dziecka w duchu partnerstwa, sprawczości i świadomego działania. Coaching w przedszkolu nie oznacza kopiowania technik stosowanych w biznesie – to dostosowanie idei wsparcia rozwojowego do potrzeb najmłodszych. To również sposób na realizację podstawy programowej poprzez rozwój kompetencji miękkich i społecznych, które są równie ważne jak wiedza i umiejętności poznawcze.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Coaching kojarzy się głównie z rozwojem osobistym osób dorosłych, jednak umiejętny dobór jego elementów w pracy nauczyciela przedszkola może przynieść wiele pozytywnych rezultatów wychowawczych i edukacyjnych. Czym jest coaching, rozumiany jako narzędzie pracy nauczyciela, i jak go wykorzystać w procesie realizacji podstawy programowej oraz podnoszenia jakości pracy przedszkola?
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.