Nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach specjalnych oraz prowadzący zajęcia w oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych muszą mieć kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej. Projektowane nowe rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli szczegółowo określa, jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele, którzy ukończyli studia prowadzone zgodnie z tzw. nowym standardem kształcenia oraz ci, którzy zdobyli kwalifikacje w poprzedni stanie prawnym. Sprawdź szczegóły.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Brak specjalisty posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej i bez przygotowania pedagogicznego uniemożliwi prowadzenie zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu niepublicznym. W tym przypadku nie mają bowiem zastosowania przepisy o zatrudnieniu za zgodą kuratora oświaty.
Sprawdź, czy nauczyciel wspierający w przedszkolu, który jest w trakcie podyplomowych studiów na kierunku oligofrenopedagogika, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z wychowankami z niepełnosprawnością intelektualną.
Przepisy nie precyzują, jakie dokładnie kwalifikacje ma posiadać nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem. Dyrektorzy najczęściej wybierają na to stanowisko nauczycieli z przygotowaniem w zakresie oligofrenopedagogiki. Sprawdź, czy takie rozwiązanie jest właściwe i dowiedz się, jakich kwalifikacji należy oczekiwać od kandydata na nauczyciela wspomagającego dla dziecka autystycznego w przedszkolu.
Z tego artykułu dowiesz się:
Brak uprawnień do prowadzenia zajęć z języka obcego w przedszkolu nie może być jedyną i samoistną podstawą do zwolnienia nauczyciela, ale może prowadzić do zmiany pensum. Dyrektor może także przy przyjmowaniu nowych pracowników określić, że kandydat powinien posiadać kwalifikacje językowe.
Dyrektor może wymagać, aby dokumenty potwierdzające kwalifikacje językowe nauczyciela, wystawione w języku obcym, były przetłumaczone na jego koszt.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.