Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola i oddziału przedszkolnego 

Wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego, publicznej szkoły, publicznej placówki, na zajęcia w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej, na kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych lub kwalifikacyjny kurs zawodowy, składa się do dyrektora wybranego publicznego przedszkola a w przypadku wyboru oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej lub publicznej innej formy wychowania przedszkolnego – odpowiednio do dyrektora publicznego przedszkola lub publicznej szkoły podstawowej. Wniosek o przyjęcie do przedszkola powinien zawierać dane wskazane w art. 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.

Przykładowa informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

Niniejszy dokument stanowi przykład informacji o gotowości szkolnej. Został opracowany w celach demonstracyjnych. Należy pamiętać, że każda informacja o gotowości szkolnej, niezależnie od jego indywidualnych potrzeb, predyspozycji czy wyzwań, musi być tworzona indywidualnie i dostosowana do konkretnego dziecka. To oznacza uwzględnienie jego unikalnych mocnych stron, obszarów, w których wymaga wsparcia, zainteresowań oraz preferencji. Niniejszy dokument służy jako wzór, który należy dostosować do wyników obserwacji i wniosków dotyczących konkretnego dziecka.

Informacja o funkcjonowaniu dziecka w przedszkolu

W celu uzyskania informacji o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka lub ucznia przewodniczący zespołu może zwrócić się do właściwego dyrektora z prośbą o wydanie opinii przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów, prowadzących zajęcia z dzieckiem lub uczniem, informując o tym wnioskodawcę. Opinię wydaje się w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez dyrektora prośby o wydanie opinii. Kopię przekazuje się rodzicom dziecka lub ucznia lub pełnoletniemu uczniowi. O wydanie opinii może również zwrócić się wnioskodawca. Przepisy wskazują zakres informacji, które powinny znaleźć się w opinii nauczycieli i specjalistów o funkcjonowaniu ucznia. Natomiast nie ma obowiązującego wzoru takiego dokumentu. Pobierz przykładowy wzór informacji o funkcjonowaniu dziecka w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem obszarów rozwoju wskazanych w podstawie programowej

Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Informacja o funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej dziecka obcojęzycznego

Rodzice dzieci, które nie znają języka polskiego często proszą o informację na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu. Informacja ta ma pomóc im w podjęciu decyzji dotyczącej rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, ale nie tylko – może być np. dołączona do wniosku o przeprowadzenie diagnozy w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przedszkole powinno wydać taką opinię na prośbę rodzica. Pobierz przykładową informację o funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej dziecka obcojęzycznego.

Wzór oświadczenia o rezygnacji z korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest na wniosek lub za zgodą rodziców/opiekunów prawnych dziecka objętego wychowaniem przedszkolnym. Możliwe jest także złożenie pisemnej rezygnacji z objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Pobierz przykładowy wzór takiego dokumentu. 

Harmonogram działań nauczycieli związany z realizacją zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dziećmi

Zadania dyrektora przedszkola oraz nauczycieli związane z organizacją i udzielaniem dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikają z rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego warto uporządkować je w taki sposób, aby miały postać harmonogramu. Taka forma ułatwi pracę wszystkim osobom zaangażowanym w organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Przykładowa informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

Niniejszy dokument stanowi przykład informacji o gotowości szkolnej. Został opracowany w celach demonstracyjnych. Należy pamiętać, że każda informacja o gotowości szkolnej, niezależnie od jego indywidualnych potrzeb, predyspozycji czy wyzwań, musi być tworzona indywidualnie i dostosowana do konkretnego dziecka. To oznacza uwzględnienie jego unikalnych mocnych stron, obszarów, w których wymaga wsparcia, zainteresowań oraz preferencji. Niniejszy dokument służy jako wzór, który należy dostosować do wyników obserwacji i wniosków dotyczących konkretnego dziecka.

Wzór wniosku o dopuszczenie do użytku szkolnego programu wychowania przedszkolnego

Nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi przedszkola lub szkoły program wychowania przedszkolnego na dany etap edukacyjny. Pobierz wzór wniosku o dopuszczenie do użytku programu wychowania przedszkolnego.

Szablon do pisania planów miesięcznych w przedszkolu

Powszechnie obowiązujące przepisy prawa oświatowego nie nakładają na nauczycieli obowiązku tworzenia comiesięcznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczej. W wielu przedszkolach taki obowiązek może jednak wynikać z przepisów wewnętrznych. Pobierz przykładowe szablony do tworzenia pisania planów miesięcznych w przedszkolu.

Uchwała rady pedagogicznej w sprawie programów wychowania przedszkolnego

Dyrektor przedszkola, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, danej innej formie wychowania przedszkolnego przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli odpowiednio program wychowania przedszkolnego. Pobierz wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie programów wychowania przedszkolnego.

Umowa zlecenia

Umowa zlecenia została uregulowana w ustawie – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 734 kc przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie.W braku odmiennej umowy zlecenie obejmuje umocowanie do wykonania czynności w imieniu dającego zlecenie. Przepis ten nie uchybia przepisom o formie pełnomocnictwa.Jeżeli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie zlecenia należy się wynagrodzenie. Jeżeli nie ma obowiązującej taryfy, a nie umówiono się o wysokość wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy (art. 735 kc). Pobierz przykładowy wzór umowy zlecenia dla przedszkola. 

Informacja dla dyrektora szkoły podstawowej o spełnianiu obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego

Kontrolowanie spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego należy do zadań dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka. Informację na temat spełniania tego obowiązku uzyskują zaś dyrektorzy przedszkoli i szkół podstawowych, w których zorganizowano oddziały przedszkolne. Pobierz wzór informacji o spełnianiu obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego przez dziecko.

Informacja dla dyrektora szkoły podstawowej o zaprzestaniu spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego

Obowiązek informowania dyrektora szkoły podstawowej o spełnianiu przez dziecko obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego uwzględnia również konieczność zawiadamiania o zaprzestaniu spełniania tego obowiązku. Pobierz wzór informacji o zaprzestaniu spełniania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego przez dziecko.

Wzór wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego (obowiązek przygotowania przedszkolnego)

Jeśli dziecko nie realizuje obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, podmiotem uprawnionym do żądania wykonania obowiązku jest dyrektor szkoły. Dyrektor kieruje do gminy wniosek o wszczęcie egzekucji administracyjnej wraz z załączonym tytułem wykonawczym. Pobierz wzór wniosku wzór wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego

Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w szkole lub przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Przykładowa informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

Niniejszy dokument stanowi przykład informacji o gotowości szkolnej. Został opracowany w celach demonstracyjnych. Należy pamiętać, że każda informacja o gotowości szkolnej, niezależnie od jego indywidualnych potrzeb, predyspozycji czy wyzwań, musi być tworzona indywidualnie i dostosowana do konkretnego dziecka. To oznacza uwzględnienie jego unikalnych mocnych stron, obszarów, w których wymaga wsparcia, zainteresowań oraz preferencji. Niniejszy dokument służy jako wzór, który należy dostosować do wyników obserwacji i wniosków dotyczących konkretnego dziecka.

Wzór sprawozdania z nadzoru pedagogicznego w I półroczu oraz informacja o działalności przedszkola (przykład)

Pobierz przykładowy wzór sprawozdania z nadzoru pedagogicznego w I półroczu oraz informację o działalności przedszkola.

Aneks do planu nadzoru pedagogicznego

W przypadku dokonania zmian w planie nadzoru pedagogicznego, dyrektor niezwłocznie informuje radę pedagogiczną o wprowadzonych zmianach. Pobierz wzór aneksu do planu nadzoru pedagogicznego.

Instrukcja inwentaryzacyjna

Pobierz przykładowy wzór instrukcji inwentaryzacyjnej. 

Arkusz samooceny systemu kontroli zarządczej w przedszkolu

Przed podpisaniem oświadczenia o stanie kontroli zarządczej należy dokonać samooceny jej funkcjonowania, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości – obowiązkiem dyrektora przedszkola jest podjęcie działań naprawczych. Pobierz przykładowy arkusz samooceny kontroli zarządczej w przedszkolu.

Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej w przedszkolu

Ustawa o finansach publicznych nie nakłada na dyrektorów przedszkoli samorządowych obowiązku składania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Jednak organ prowadzący odpowiedzialny za zapewnienie funkcjonowania II poziomu kontroli zarządczej może podjąć decyzję o składaniu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej przez kierowników jednostek podległych i nadzorowanych. Jeżeli dyrektor otrzyma polecenie służbowe złożenia oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w kierowanej przez siebie jednostce, musi takie polecenie wykonać. Pobierz przykładowy wzór takiego oświadczenia. 

Przykładowe arkusze samooceny kontroli zarządczej w przedszkolu

Przed podpisaniem oświadczenia o stanie kontroli zarządczej należy dokonać samooceny jej funkcjonowania, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości – obowiązkiem dyrektora przedszkola jest podjęcie działań naprawczych. Pobierz przykładowy arkusz samooceny kontroli zarządczej w przedszkolu.

Przeniesienie nauczyciela na inne stanowisko

Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może być może być przeniesiony na własną prośbę lub z urzędu za jego zgodą na inne stanowisko w tej samej lub innej szkole, w tej samej lub innej miejscowości, na takie same lub inne stanowisko. Na skutek przeniesienia jego stosunek pracy jest kontynuowany na dotychczasowych zasadach tj. nauczyciel pozostaje zatrudniony na podstawie mianowania z tymi samymi warunkami płacowymi co miał w dotychczasowym miejscu pracy. Pobierz wzór pisma w sprawie przeniesienia nauczyciela na inne stanowisko pracy. 

Umowa zlecenia

Umowa zlecenia została uregulowana w ustawie – Kodeks cywilny. Zgodnie z art. 734 kc przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie.W braku odmiennej umowy zlecenie obejmuje umocowanie do wykonania czynności w imieniu dającego zlecenie. Przepis ten nie uchybia przepisom o formie pełnomocnictwa.Jeżeli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie zlecenia należy się wynagrodzenie. Jeżeli nie ma obowiązującej taryfy, a nie umówiono się o wysokość wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy (art. 735 kc). Pobierz przykładowy wzór umowy zlecenia dla przedszkola. 

Zarządzenie dyrektora przedszkola o podaniu planu urlopów

Powszechnie obowiązujące przepisy prawa pracy nie określają terminu, w jakim powinien być sporządzony plan urlopów. Ze względu jednak na to, że nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni przedszkola mogą korzystać z urlopu już od 1 stycznia, ustalenie planu urlopów powinno nastąpić przed tą datą. Plan urlopów należy podać do wiadomości wszystkich nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych. Można dokonać tego w dowolny sposób, jaki jest przyjęty w danej placówce do udostępniania ważnych informacji, np. wydając stosowne zarządzenie wewnętrzne dyrektora przedszkola lub wywieszają plan urlopów na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycieli. Należy jedynie zapewnić, aby każdy mógł się zapoznać z planem urlopów. 

Pismo w sprawie przyznania odprawy emerytalnej pracownikowi samorządowemu

O przyznanej pracownikowi samorządowemu zatrudnionemu w szkole lub przedszkolu odprawy emerytalno-rentowej warto powiadomić pracownika na piśmie wskazując na wysokość tego świadczenia. 

Wzór upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola

Pracownicy przedszkola mogą wydać dziecko tylko upoważnionej do tego osobie. Ze względu na bezpieczeństwo przedszkolaków upoważnienie powinno mieć formę pisemną. Pobierz przykładowy wzór takiego dokumentu. 

Zgoda na podejmowanie przez pracowników przedszkola czynności pielęgnacyjnych i higienicznych

Udzielanie dziecku pomocy w codziennym funkcjonowaniu w przedszkolu wymaga podejmowania przez pracowników czynności pielęgnacyjnych i higienicznych. W celu zabezpieczenia interesów przedszkola zalecane jest odebranie od rodziców zgody na wykonywanie tych czynności.

Procedura postępowania w przypadku braku wody lub jej złej jakości

Dyrektor przedszkola odpowiada za zapewnienie dzieciom i pracownikom dostępu do wody pitnej. Oprócz tego odpowiada za prawidłowe działanie sanitariatów oraz kuchni przedszkolnej. Sprawdź, co robić w przypadku braku wody lub jej złej jakości.

Procedura postępowania w razie stwierdzenia wszawicy w przedszkolu

Niezależnie od stosowanych środków bezpieczeństwa w dużych skupiskach dzieci może pojawić się wszawica. Kluczowe w walce z wszawicą jest uważne obserwowanie wychowanków i reagowanie na niepokojące objawy. Jeżeli u dzieci zauważone zostaną wszy, trzeba wdrożyć konkretne działania. Pobierz  przykładową procedurę postępowania w razie stwierdzenia wszawicy w przedszkolu.
Numer 139 Luty/Marzec 2025 r.
Dodano: 14.02.2025

Numer 139 Luty/Marzec 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin