W Systemie Informacji Oświatowej (SIO) każdemu dziecku objętemu wychowaniem przedszkolnym przypisuje się odpowiednie wagi subwencyjne. Wagi te mają bezpośredni wpływ na wysokość środków przekazywanych gminie w ramach części oświatowej subwencji ogólnej, a w konsekwencji – na wysokość dotacji dla placówek. W przypadku dzieci z niepełnosprawnościami, w tym z autyzmem, zespołem Aspergera czy niepełnosprawnościami sprzężonymi, stosuje się zarówno wagi wynikające z rodzaju niepełnosprawności, jak i z innych cech dziecka lub placówki.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Od 1 września 2025 r. w Systemie Informacji Oświatowej obowiązują nowe zasady raportowania danych o zajęciach indywidualnych oraz edukacji zdrowotnej. Zmiany mają na celu precyzyjniejsze określenie miejsca realizacji nauczania indywidualnego i obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz dokładniejsze rejestrowanie informacji o uczniach uczestniczących w edukacji zdrowotnej.
Zastanawiasz się, jak właściwie wykazać godziny pomocy psychologiczno-pedagogicznej w SIO? Przykład dziecka z orzeczeniem o autyzmie może pomóc Ci zrozumieć, jakie dane należy wpisać, w jakiej formie i zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przygotowaliśmy klarowne wyjaśnienie, jak poprawnie rozliczać godziny zajęć logopedycznych czy psychologicznych, aby spełnić wymagania Systemu Informacji Oświatowej.
Z tego artykułu dowiesz się, czy w przypadku edukacji domowej sześciolatka przedszkole ujmuje dziecko w SIO lub czy wykazuje to dziecko jako dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w ogólnej liczbie dzieci.
Upewnij się, czy należy wprowadzać do SIO informację o ukończonym przez nauczyciela kursie umiejętności zawodowych, który nie podwyższa kwalifikacji nauczycielskich.
Sprawdź, jak zaznaczyć w SIO status dziecka z obywatelstwem ukraińskim, którego rodzice złożyli wniosek o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy na terenie Polski.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.