Nauczyciel chcący wyjechać do sanatorium może w tym celu skorzystać z trzech rodzajów urlopu: wypoczynkowego, bezpłatnego albo dla poratowania zdrowia. Gdy nie ma on prawa do żadnego z wymienionych urlopów lub nie chce z nich korzystać, dyrektor nie musi udzielać mu zwolnienia od pracy.
Pierwsze spotkanie z rodzicami dzieci nowo przyjętych do przedszkola to coś więcej niż tylko formalność. To moment, w którym buduje się zaufanie, rozwiewa obawy i tworzy fundamenty dobrej współpracy. W oczach rodziców przedszkole to nieznany świat – pełen nadziei, ale i lęków o to, jak ich dziecko odnajdzie się w nowym otoczeniu. Warto więc, by zebranie nie było jedynie suchym przekazem informacji, ale przemyślaną i ciepłą rozmową, która przygotuje rodzinę do wspólnego wejścia w zupełnie nowy etap życia. Jeśli dobrze zaplanujesz to spotkanie, nie tylko udzielisz wszystkich niezbędnych informacji, ale także pokażesz, że rodzice mogą liczyć na Twoje wsparcie – a to klucz do zbudowania silnej, pozytywnej relacji na kolejne lata.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Po otrzymaniu raportu z ewaluacji zewnętrznej dyrektor przedszkola może zgłosić do kuratora oświaty pisemne i umotywowane zastrzeżenia. Ma na to 7 dni od otrzymania tego dokumentu. Swoje stanowisko co do uwag kuratorium warto skonsultować z nauczycielami i rodzicami.
Od 1 kwietnia 2015 r. obowiązują nowe przepisy związane z kierowaniem pracowników na badania lekarskie. Dzięki zmianom możliwe jest zatrudnianie pracowników bez konieczności wysyłania ich na wstępne badania lekarskie. Zwolnienie z badań nie będzie jednak dotyczyło wszystkich nowo przyjmowanych osób.
Od 1 września 2015 r. aż w 6 formach wychowania przedszkolnego będzie można przyjmować dzieci niepełnosprawne i niedostosowane społecznie. Nowością jest przepis, który umożliwia zachowanie statusu oddziału integracyjnego w sytuacji spadku liczby dzieci niepełnosprawnych w trakcie roku szkolnego.
W nowym roku szkolnym tak jak dotychczas przedszkole będzie musiało spełnić 12 wymagań, które skontroluje kuratorium. Będą – obok podstawy programowej – drugim ważnym dokumentem programowym przedszkola, wyznaczającym kierunki jego rozwoju. Ich spełnianie będzie obowiązkiem placówki, ale sposób, w jaki będą realizowane poszczególne wymagania, zależy od decyzji dyrektora.
Wyznaczenie terminu na wprowadzenie w placówce programu naprawczego, rezygnacja z 5-stopniowej skali poziomu spełniania wymagań, a także możliwość przerwania ewaluacji, w przypadku gdy przedszkole będzie podawało nieprawdziwe dane o swojej działalności – to tylko część zmian, które mają wejść w życie 1 września 2015 r.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.