Sprawdź, czy w dzienniku zajęć przedszkola można dopisać kolejne dzieci w miejsce wykreślonych danych osobowych wychowanków.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Psycholog, logopeda i inni specjaliści zatrudnieni w przedszkolu prowadzą dzienniki zajęć, do których wpisują informacje o prowadzonych zajęciach oraz inne informacje dotyczące pracy z dziećmi objętymi różnymi formami pomocy. Czy obowiązek prowadzenia dziennika dotyczy także nauczyciela wspomagającego, skoro zatrudnia się go, aby wspierał nauczyciela prowadzącego zajęcia? Sprawdź, jaką dokumentację prowadzi nauczyciel wspomagający w przedszkolu ogólnodostępnym, do którego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pomoc nauczyciela to pracownik niepedagogiczny, który wykonuje zadania powierzone przez dyrektora przedszkola. Do zadań tych nie może jednak należeć prowadzenie zajęć z dziećmi – to obowiązek nauczyciela. Skoro pomoc nauczyciela nie prowadzi zajęć, nie ma uzasadnienia dla prowadzenia bądź wypełniania przez tego pracownika dziennika zajęć w przedszkolu.
Przedstawiamy praktyczne porady dotyczące dokumentowania zajęć przedszkolnych! Zobacz, jak postępować, by uniknąć błędów.
Przepisy prawa oświatowego jednoznacznie wskazują, jakie informacje należy zamieszczać w dzienniku zajęć przedszkola. Regulacje te nie przewidują możliwości wpisywania do tych dzienników dodatkowych informacji. W szczególności zaś nie należy wpisywać informacji o posiadanych przez dzieci orzeczeniach i opiniach z poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Dzienniki elektroniczne są coraz bardziej powszechne również w przedszkolach. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice zwracają uwagę na korzyści wynikające z ich prowadzenia – łatwość prowadzenia wymaganej dokumentacji, szybko dostęp do potrzebnych informacji, ułatwiona komunikacja z rodzicami. Niektórzy dyrektorzy chcieliby wprowadzić dziennik elektroniczny w trakcie roku szkolnego. Sprawdzamy czy to możliwe.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Sprawdź, co zrobić, gdy nauczycielowi zabrakło miejsc w dzienniku zajęć przedszkola na sprawdzanie obecności dzieci i jak w takim przypadku dokumentować obecność dzieci na zajęciach w okresie wakacji.
W tym artykule wyjaśniamy, jak w przypadku prowadzenia zajęć w grupie różnowiekowej uzupełnić wpisy w dzienniku odnośnie do tematu prowadzonych zajęć.
Przepisy nie określają częstotliwości dokonywania wpisów odnoszących się do wniosków z pracy z uczniami. Dowiedz się zatem na jakiej podstawie i jak często należy dokonywać takich wpisów i w jakim celu można je wykorzystać.
O tym, jak zapisywać obecność dziecka na zajęciach, gdy przedszkole jest zamknięte i prowadzi zdalne nauczanie lub prowadzi je jedna z grup, albo gdzie dziecko przez dłuższy czas jest nieobecne z powodu pandemii, decyduje dyrektor przedszkola we współpracy z nauczycielami.
Nadrabianie zaległości związanych z wypełnianiem i porządkowaniem prowadzonej dokumentacji w czasie kwarantanny lub izolacji może przynieść dla nauczyciela negatywne konsekwencje – szczegóły w artykule.
Nauczyciele, którzy pracowali z uczniami zdalnie na platformie internetowej, nie muszą po ponownym otworzeniu przedszkola dokonywać wpisów do dziennika wstecznie.
Dziennik zajęć przedszkola powinien przekonywać, że podstawa programowa jest realizowana, jednak przepisy nie wskazują, jak formułować tematy, aby nie pozostawiało to wątpliwości. Jak od 1 września 2017 r. powinien wyglądać wpis tematu dziennego i tematów w dzienniku przedszkola i co powinien zawierać?
Przepisy nie wskazują, w jaki sposób należy w dzienniku odnotowywać tematy zajęć. Ustalenie w tym zakresie pozostaje w kompetencji dyrektora przedszkola.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.