Aktualny

Przyjmowanie dzieci na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju – zasady, rejonizacja i finansowanie

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 16 września 2025
Przyjmowanie dzieci na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju – zasady, rejonizacja i finansowanie. Na zdjęciu wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju (WWR) to forma wsparcia przeznaczona dla dzieci z niepełnosprawnościami, realizowana od momentu wykrycia niepełnosprawności aż do rozpoczęcia nauki w szkole. Rodzice często zastanawiają się, czy w przypadku tej formy pomocy istnieje obowiązek przyjęcia dziecka w danej placówce, czy obowiązuje tzw. rejonizacja, a także jak wygląda kwestia finansowania zajęć.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy placówki prowadzące WWR muszą przyjąć każde zgłaszane dziecko.
  • Czy obowiązuje rejonizacja przy naborze na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.
  • Jakie są zasady wyboru ośrodka przez rodziców.
  • W jaki sposób finansowane są zajęcia WWR.
  • Kiedy konieczne jest zawarcie porozumienia międzygminnego lub między placówkami.

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Wydanie nr 146 Wrzesień/Październik 2025 r.
Dodano: 17.09.2025

Wydanie nr 146 Wrzesień/Październik 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin