Aktualny
Diagnoza przedszkolna – zadania nauczycieli i dyrektora w roku szkolnym 2024/2025

Dokonanie diagnozy gotowości szkolnej dziecka musi być poprzedzone obserwacjami mającymi na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych oraz oceną jego przygotowania do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Oceniając gotowość szkolną dziecka, należy odwoływać się do podstawy programowej grupującej umiejętności dziecka w czterech obszarach rozwojowych, zwracając jednak uwagę na obszary wskazane w druku informacji o gotowości szkolnej wskazane przez MEiN. W artykule wyjaśniamy, jak zaplanować diagnozę przedszkolną w roku szkolnym 2024/2025.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest informacja o gotowości szkolnej dziecka i jakie umiejętności są w niej oceniane.
- Jakie szczegółowe aspekty należy opisać w informacji o gotowości szkolnej dziecka.
- Jakie są najważniejsze zasady prowadzenia diagnozy dojrzałości szkolnej dla dzieci, które mają rozpocząć naukę w szkole w 2025 roku.
- Jakie etapy diagnozy przedszkolnej zaplanować na rok 2024/2025.
- Jakie są obowiązki nauczycieli i dyrektora przedszkola w procesie diagnozy przedszkolnej.
- Jakie są podstawowe metody stosowane w diagnozie przedszkolnej, takie jak obserwacja, analiza i wywiad.
- Jakie są obowiązki dyrektora przedszkola związane z diagnozą przedszkolną.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer

Dodano: 17.05.2025