Aktualny

Zajęcia terapii sensorycznej – zasady organizacji

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 22 czerwca 2025
Zajęcia terapii sensorycznej w przedszkolu. Na zdjęciu: dzieci na terapii SI w przedszkolu

Zajęcia terapii sensorycznej to niezwykle ważny element wsparcia dzieci z różnymi trudnościami rozwojowymi, który ma na celu poprawę ich zdolności do integracji bodźców zmysłowych i lepsze funkcjonowanie w codziennym życiu. Mimo że organizacja takich zajęć w przedszkolach jest niezbędna, nie zostały one jednoznacznie zdefiniowane w przepisach prawa. W związku z tym wiele przedszkoli zmaga się z pytaniem, jak skutecznie wprowadzić terapię sensoryczną i jakie zasady powinna ona spełniać, aby była zgodna z obowiązującymi normami.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie przepisy dotyczą organizacji terapii sensorycznej w przedszkolach.
  • Jakie zasady obowiązują przy ustalaniu liczby uczestników zajęć terapeutycznych.
  • Dlaczego warto dostosować liczbę dzieci do indywidualnych potrzeb w terapii sensorycznej.
  • Jakie korzyści płyną z organizowania zajęć terapeutycznych w przedszkolach.
  • Jakie wymagania dotyczą organizowania indywidualnych zajęć terapeutycznych.
  • Jakie przepisy określają zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach edukacyjnych.
  • Dlaczego indywidualne podejście w terapii sensorycznej jest kluczowe dla efektywności działań terapeutycznych.
  • Jakie role pełnią dyrektorzy przedszkoli i terapeuci w organizacji zajęć terapeutycznych.

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 143 Czerwiec/Lipiec 2025 r.
Dodano: 18.06.2025

Numer 143 Czerwiec/Lipiec 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin