Niechęć do pracy w grupie i wykonywania poleceń nauczyciela, stres z powodu spożywania posiłków, gdy na talerzu wszystko jest pomieszane, polane sosem itp. Zbyt mocny uścisk w zabawie, niszczenie zabawek, wycofanie i zamknięcie się w sobie w niekomfortowej dla dziecka sytuacji. To tylko kilka z najczęściej występujących objawów zaburzeń integracji sensorycznej u przedszkolaków. Jak pomóc takiemu dziecku, jak wesprzeć rodzica, by nie czuł, że codziennie słyszy skargi i narzekania na swoje dziecko? Tego dowiesz się z tekstu.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Gdy dorosły czuje, że jest za głośno, prosi o ciszę. Gdy czuje się źle w ubraniach z wełny, po prostu ich sobie nie kupuje. Gdy nie lubi być dotykany, nie wita się uściskiem. Te same trudności w życiu przedszkolaka urastają do rangi ogromnych przeszkód. Powodują niezrozumiałe dla otoczenia reakcje. Płacz, krzyk, wycofanie z zabawy, lęk i złość. Dlaczego? Ponieważ dopiero kształcą się umiejętności identyfikacji i wyrażania własnych potrzeb. Dlaczego niektóre dzieci reagują silniej w określonych sytuacjach niż ich rówieśnicy? Czym jest tajemnicza integracja sensoryczna? Kiedy zalecana jest terapia SI i w których przypadkach dziecko powinno zaleźć się pod opieką terapeuty SI?
Przeczytaj również:
Dowiedz się, czy koniecznym warunkiem prowadzenia w przedszkolu zajęć integracji sensorycznej jest posiadanie podwiesia do SI, czy też wystarczające jest posiadanie innych pomocy terapeutycznych np. podłóg sensorycznych, szarf, woreczków, krążków sensorycznych itp.
Organizowane w przedszkolach zajęcia terapii sensorycznej nie są zdefiniowane w przepisach. Brakuje także wytycznych co do liczby dzieci mogących uczestniczyć jednorazowo w takich zajęciach. Sprawdź jednak, jakie rozwiązania w tym zakresie rekomenduje nasz ekspert.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.