Integracja sensoryczna w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym – kiedy potrzebna jest terapia SI?
Gdy dorosły czuje, że jest za głośno, prosi o ciszę. Gdy czuje się źle w ubraniach z wełny, po prostu ich sobie nie kupuje. Gdy nie lubi być dotykany, nie wita się uściskiem. Te same trudności w życiu przedszkolaka urastają do rangi ogromnych przeszkód. Powodują niezrozumiałe dla otoczenia reakcje. Płacz, krzyk, wycofanie z zabawy, lęk i złość. Dlaczego? Ponieważ dopiero kształcą się umiejętności identyfikacji i wyrażania własnych potrzeb. Dlaczego niektóre dzieci reagują silniej w określonych sytuacjach niż ich rówieśnicy? Czym jest tajemnicza integracja sensoryczna? Kiedy zalecana jest terapia SI i w których przypadkach dziecko powinno zaleźć się pod opieką terapeuty SI?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest integracja sensoryczna?
- Czym są system przedsionkowy i system proprioceptywny?
- Jaką rolę w rozwoju dziecka odgrywają bodźce zmysłowe?
- Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?
- Jak rozpoznać trudności z zakresu SI u przedszkolaka?
- Kiedy zalecana jest terapia integracji sensorycznej?
- Jak stymulować rozwój integracji sensorycznej w przedszkolu?
Przeczytaj również:
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.