- Data: 26.09.2023
Przykład arkusza obserwacji zajęć przedszkola
Dyrektor przedszkola, we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki. Przepisy nie określają wzoru arkusza obserwacji zajęć, dlatego każde przedszkole może opracować własny. Pobierz przykładowy arkusz obserwacji zajęć w przedszkolu.
- Data: 19.09.2023
Uchwała rady pedagogicznej w sprawie programów wychowania przedszkolnego
Dyrektor przedszkola, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, danej innej formie wychowania przedszkolnego przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli odpowiednio program wychowania przedszkolnego. Pobierz wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie programów wychowania przedszkolnego.
- Data: 12.09.2023
Ankieta dla rodziców na temat przedszkola – badanie satysfakcji
Przeprowadzenie krótkiej ankiety pozwala poznać i lepiej zrozumieć opinie rodziców na temat przedszkola. Wzmocnienie relacji z rodzicami, identyfikacja obszarów do poprawy, podtrzymanie najwyższych standardów oraz dostosowanie oferty do rzeczywistych potrzeb staje się prostsze. Inwestycja w jakość i zaangażowanie to klucz do sukcesu. Pobierz kwestionariusz ankiety dla rodziców. Dzięki niemu łatwiej dostosować ofertę przedszkola do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań, a także wzmocnić relacje z rodzicami.
- Data: 05.09.2023
Istotne informacje o dziecku – formularz dla rodziców
Zgodnie z art. 155 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe W celu zapewnienia dziecku podczas pobytu w publicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym i publicznej innej formie wychowania przedszkolnego rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi przedszkola, uznane przez niego za istotne dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka. Pobierz przykładowy formularz do przekazania takich informacji do wypełnienia przez rodziców.
- Data: 04.09.2023
Zaświadczenie o spełnianiu obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
Zaświadczenie o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego wydaje się na wniosek rodziców dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego. Zaświadczenie o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej wydaje odpowiednio dyrektor publicznego i niepublicznego przedszkola i szkoły podstawowej oraz osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego. Zaświadczenie dla dzieci spełniających obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego wydaje się na wzorze nr 81, symbol: MEiN-I/81. Pobierz wzór zaświadczenia o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
- Data: 29.08.2023
Przykład planu nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola na rok szkolny 2023/2024
Dyrektor przedszkola publicznego opracowuje na każdy rok szkolny plan nadzoru pedagogicznego, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Pobierz przykład planu nadzoru na rok 2023/2024.
- Data: 29.08.2023
Wymagania wobec przedszkoli dotyczące prawidłowości i skuteczności działań
Zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określa, w drodze rozporządzenia, w odniesieniu do różnych typów szkół i rodzajów placówek, wymagania wobec szkół i placówek, dotyczące prawidłowości i skuteczności działań podejmowanych w celu tworzenia optymalnych warunków realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, zapewnienia każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju, podnoszenia jakości pracy szkoły lub placówki i jej rozwoju organizacyjnego. Pobierz wymagania wobec przedszkoli.
- Data: 21.08.2023
Ankieta pedagoga specjalnego – współpraca z nauczycielami
Przeprowadzenie przez pedagoga specjalnego ankiety wśród nauczycieli pozwala to na lepsze zrozumienie i identyfikację konkretnych w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki temu pedagog specjalny może dostosować swoje wsparcie i interwencje do rzeczywistych wyzwań, z jakimi borykają się nauczyciele na co dzień. Ankieta sprzyja budowaniu mostu komunikacyjnego między nauczycielami a specjalistami, co jest niezbędne do skutecznej współpracy na rzecz dobra uczniów. Regularne zbieranie opinii i uwag nauczycieli może prowadzić do ciągłego doskonalenia praktyk edukacyjnych w przedszkolu, co w dłuższej perspektywie przynosi korzyści zarówno dla dzieci, jak i całego personelu przedszkolnego. Pobierz przykładową ankietę pedagoga specjalnego dla nauczycieli.
- Data: 08.08.2023
Harmonogram działań nauczycieli związany z realizacją zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dziećmi
Zadania dyrektora przedszkola oraz nauczycieli związane z organizacją i udzielaniem dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikają z rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego warto uporządkować je w taki sposób, aby miały postać harmonogramu. Taka forma ułatwi pracę wszystkim osobom zaangażowanym w organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Data: 01.08.2023
Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Obowiązek dokonania oceny efektywności IPET spoczywa na wszystkich członkach zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem. Zasady oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom i młodzieży powinny określać wewnętrzne rozstrzygnięcia przyjęte w przedszkolu. Skorzystaj z przykładowego wzoru arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aktualny numer

