Aktualny

Rozwiązywanie konfliktów dzieci w wieku przedszkolnym – jak przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole

Małgorzata Swędrowska

Autor: Małgorzata Swędrowska

Data aktualizacji dokumentu: 11 grudnia 2024
  Rozwiązywanie konfliktów dzieci w wieku przedszkolnym – jak przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole

Konflikty są nieodłącznym elementem rozwoju każdego człowieka, także najmłodszych. W przedszkolach, gdzie dzieci uczą się współpracy, dzielenia i życia w grupie, spory bywają codziennością – ale czy rzeczywiście są czymś, czego należy unikać? z artykułów dowiesz się, jak konflikty mogą stać się narzędziem wspierającym rozwój społeczny i emocjonalny dziecka, a także jak przygotować maluchy do podjęcia nauki w szkole. Sprawdź, jak odpowiednio reagować na różne formy dziecięcych sporów w zależności od ich wieku i emocjonalnej dojrzałości. Dowiedz się, jaka powinna być rola nauczyciela w rozwiązywaniu problemów między dziećmi i jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego konflikty są naturalnym elementem rozwoju przedszkolaków i jak mogą wpływać na ich przygotowanie do nauki w szkole?
  • Jakie są różnice w przebiegu i sposobach rozwiązywania konfliktów u dzieci w różnych grupach wiekowych?
  • Co najczęściej powoduje konflikty między dziećmi?
  • Jakie są typowe postawy dzieci, gdy dochodzi do konfliktu i co z nich wynika?
  • W jaki sposób nauczyciel może wspierać dzieci w konstruktywnym rozwiązywaniu sporów?
  • Jakie znaczenie ma komunikacja w procesie rozwiązywania konfliktów wśród dzieci?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Małgorzata Swędrowska

Autor: Małgorzata Swędrowska

Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.
Numer 137 - Grudzień 2024 r.
Dodano: 19.12.2024

Numer 137 - Grudzień 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin