Dziecko pozornie przystosowane – trudności adaptacyjne dziecka w przedszkolu

Małgorzata Swędrowska

Autor: Małgorzata Swędrowska

Data aktualizacji dokumentu: 1 września 2023
Dziecko pozornie przystosowane – trudności adaptacyjne dziecka w przedszkolu

Nie zawsze adaptacja dziecka do przedszkola przebiega harmonijnie i bezproblemowo. Dziecko może uruchamiać mechanizmy obronne i wyrażać lęk w sposób zastępczy, np. płaczem, zwiększoną drażliwością, zaburzeniami łaknienia, trudnościami w zasypianiu, wymiotami, a nawet moczeniem nocnym. Dowiedz się, czym są trudności adaptacyjne dziecka w przedszkolu i jak można pomóc dziecku w opanowaniu emocji przezwyciężeniu trudnych chwil w procesie adaptacji. Dowiedz się, co placówka może zrobić, jeżeli dziecko pozornie nie wykazuje problemów z adaptacją w przedszkolu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym są trudności adaptacyjne dziecka w przedszkolu?
  • Jakie objawy wskazują na pozorne przystosowanie dziecka do przedszkola?
  • Co może zaniepokoić rodziców w zachowaniu dziecka, które pozornie dobrze się przystosowało?
  • Jakie emocje towarzyszą małemu dziecku w procesie adaptacji?
  • Jakie techniki mogą pomóc dziecku w oswajaniu nieśmiałości?
  • Jakie techniki terapeutyczne mogą pomóc dziecku w procesie adaptacji?
  • Czy jąkanie może być objawem problemów adaptacyjnych?
  • Jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na nadmierną wrażliwość?
  • Jakie techniki mogą pomóc dziecku, które ma problemy z jedzeniem w przedszkolu?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Małgorzata Swędrowska

Autor: Małgorzata Swędrowska

Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.
Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.
Dodano: 23.04.2024

Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin