Aktualny

Plastykoterapia w przedszkolu – jak arteterapia plastyczna wspiera terapię

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 16 lutego 2023
Plastykoterapia w przedszkolu – jak arteterapia plastyczna wspiera terapię

Jednym z najważniejszych obszarów w pracy z dzieckiem w okresie przedszkolnym jest wsparcie jego rozwoju emocjonalnego. Przedszkolak to istota pełna najróżniejszych uczuć. Dojrzewające powoli mechanizmy regulacji emocji niekoniecznie radzą sobie z lękiem, złością, tęsknotą. To zupełnie naturalne, że przedszkolak wyraża swoje przeżycia niewerbalnie. Zachowaniem, krzykiem, płaczem, objawami psychosomatycznymi. Metody arteterapeutyczne to świetna forma wspierania rozwoju ekspresji emocjonalnej. Wyróżnia się różne rodzaje arteterapii: malarstwo, rysunek, taniec, rzeźba, muzykoterapia, ale również wiele metod i technik wymykających się tak oczywistej klasyfikacji. W artykule skupiono się na metodach plastycznych, z których może korzystać nie tylko terapeuta prowadzący terapię poprzez sztukę, ale każdy nauczyciel przedszkola.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym są arteterapia i plastykoterapia dla dzieci?
  • Jakie są cele plastykoterapii?
  • Jakie metody i techniki pracy wykorzystuje się w terapii przez plastykę?
  • Jak plastykoterapia wpływa na integrację sensoryczną i rozwój manualny?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.
Dodano: 24.10.2024

Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin