Aktualny

W jakim czasie realizować zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Data aktualizacji dokumentu: 1 lipca 2025
  W jakim czasie realizować zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu. Na zdjęciu: dzieci w trakcie zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu

W przedszkolach, które przyjmują dzieci posiadające orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zajęcia rewalidacyjne stanowią niezbędny element oferty edukacyjnej. Zajęcia te mają na celu wspieranie dzieci w ich indywidualnym rozwoju, dostosowanym do ich specyficznych potrzeb. Warto jednak zwrócić uwagę na praktyczne wyzwania związane z organizowaniem takich zajęć. Jednym z najczęściej pojawiających się pytań jest to, kiedy i w jaki sposób zajęcia rewalidacyjne powinny być prowadzone – czy mogą one odbywać się w czasie realizacji podstawy programowej, czy raczej powinny być zaplanowane w innym czasie? Przepisy regulujące organizację tych zajęć nie zawsze są jednoznaczne, co może prowadzić do różnych interpretacji i wątpliwości wśród dyrektorów oraz nauczycieli przedszkoli.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy przepisy  określają dokładny czas realizacji zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu.
  • W jaki sposób realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego łączy się z zajęciami rewalidacyjnymi.
  • Jakie są kryteria ustalania ramowego rozkładu dnia w przedszkolu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Czy aktualne przepisy przewidują organizację zajęć rewalidacyjnych poza czasem bezpłatnej edukacji przedszkolnej.
  • Jakie warunki muszą spełniać zajęcia rewalidacyjne, aby skutecznie wspierać rozwój dziecka w przedszkolu.

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Numer 145 Sierpień/Wrzesień 2025 r.
Dodano: 15.08.2025

Numer 145 Sierpień/Wrzesień 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin