Aktualny
Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu ogólnodostępnym?
Okres przedszkolny to czas, w którym dzieci rozwijają się intensywnie na różnych polach. Nawet niezbyt uważny obserwator zobaczy, ile nowych umiejętności zdobędzie przedszkolak w ciągu jednego roku szkolnego. Dla kilkulatka rok to czas wielkich zmian w obszarze emocjonalnym, społecznym i fizycznym. Każde dziecko rozwija się w swoim tempie, u jednego zachodzą szybkie zmiany, inne kształtują swoje zasoby powoli. Jak rozwijają się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? W jaki sposób wspierać w przedszkolu ogólnodostępnym dziecko z niepełnosprawnością intelektualną?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak rozwijają się dzieci z niepełnosprawnością intelektualną?
- Na które umiejętności i obszary rozwoju wpływa niepełnosprawność intelektualna?
- Jakie są możliwe trudności i specyficzne potrzeby dzieci z niepełnosprawnością intelektualną?
- Jakie są objawy i sygnały wskazujące na niepełnosprawność intelektualną u przedszkolaka?
- Jakie informacje można uzyskać z wywiadu z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością intelektualną?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Słowa kluczowe:
niepełnosprawność intelektualnaPodobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 24.10.2024