Autor: Natalia Perek
Data aktualizacji dokumentu: 19 grudnia 2024
Dobry poziom rozwoju kompetencji społecznych i umiejętności regulowania własnych emocji to podstawa prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. To też baza, która pozwala zadbać o własny psychiczny dobrostan. Warto inwestować w rozwój tych obszarów już od najmłodszych lat. Okres przedszkolny to czas, w którym dzieci rozwijają w zabawie z rówieśnikami i w czasie współpracy z dorosłymi wiele kompetencji, które wykorzystują już do końca życia. Celem zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne jest wsparcie tych przedszkolaków, którym funkcjonowanie w grupie przysparza trudności. Poznaj przykłady takich zajęć i zalecane metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jaki jest cel zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
- Jakie są zasady organizowania zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne w przedszkolu.
- Czym są kompetencje emocjonalno-społeczne.
- Jakie metody pracy będą pomocne.
- Jak dokumentować zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.
- Dlaczego zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne są ważne z perspektywy psychologa.
|
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Autor: Natalia Perek
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.
Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.