Aktualny
Jak rozmawiać z nauczycielem po zakończeniu obserwacji prowadzonych zajęć

Dyrektor przedszkola, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej. Każdą obserwację powinna kończyć rozmowa i omówienie wniosków. Dowiedz się, jak rozmawiać z nauczycielami, aby – nawet jeżeli wskażesz uchybienia – motywować ich do rozwoju i podnoszenia jakości pracy.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- W jaki sposób dyrektor przedszkola może opracować procedurę prowadzenia obserwacji w przedszkolu.
- Pięć rodzajów obserwacji w przedszkolu – sprawdź, jaki jest ich cel.
- Czy po zakończonej obserwacji trzeba przeprowadzić rozmowę z nauczycielem przedszkola.
- Na jakie 8 zagadnień warto zwrócić uwagę przeprowadzając rozmowę z nauczycielem przedszkola.
- Czy nauczyciel ma prawo odnieść się do uwag dyrektora przedszkola na temat jego pracy.
- W jaki sposób przekazać nauczycielowi konstruktywną krytykę.
- W jaki sposób motywować nauczyciela do poprawy jakości pracy.
- Jak opracować wzór arkusza obserwacji zajęć nauczyciela przedszkola.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer

Dodano: 15.08.2025