Aktualny
Brak efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – zadania, możliwe działania, rozwiązania
Niekiedy trudności w rozwoju ujawniają się od pierwszych dni pobytu dziecka w przedszkolu, ale pomimo podjętych oddziaływań postępy w rozwoju dziecka nie pojawiają się w oczekiwanym tempie. W takich sytuacjach konieczne jest dokonanie analizy dotychczasowych działań, modyfikacja sposobów postępowania lub poszukanie nowych rozwiązań w celu wsparcia dziecka, a niekiedy również nauczyciela i rodziców w rozwoju ich kompetencji. Sprawdź, co robić, gdy ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku wskazuje na brak progresu.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie mogą być główne przyczyny braku efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
- W jaki sposób współpraca z ekspertami może wpłynąć na poprawę wsparcia dla dzieci w przedszkolu?
- Jak zmiana organizacji pracy z dzieckiem może przyczynić się do lepszych wyników edukacyjnych i rozwojowych?
- Jakie kroku może podjąć dyrektor przedszkola, gdy w przedszkolu brakuje specjalistów do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
- Jaka jest rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w wspieraniu przedszkoli w udzielaniu pomocy uczniom i rodzicom?
- W jaki sposób opinia o funkcjonowaniu dziecka może wpłynąć na proces diagnostyczny?
- Jakie są zadania i odpowiedzialności dyrektora przedszkola w zakresie pomocy udzielanej dzieciom i rodzicom?
- Jakie rozwiązania obowiązują w przedszkolach niepublicznych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 17.01.2025