Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu – zasady udzielania
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej adekwatnej do potrzeb dziecka to obowiązek każdego przedszkola publicznego i niepublicznego a także innych form wychowania przedszkolnego. Wraz z dostarczeniem do placówki orzeczenia lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ma obowiązek podjąć odpowiednie kroki by zawarte w tych dokumentach zalecania zrealizować. Oczywiście szerszy zakres obowiązków wiąże się z realizacją orzeczeń niż opinii poradni, dlatego sprawdź jak w praktyce kształtują się obowiązki dyrektora przedszkola, nauczycieli i specjalistów zaangażowanych w udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wychowankom przedszkola.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Komu w przedszkolu trzeba zapewnić pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
- Na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu.
- Jaka jest podstawa do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu – jakie zapisy w statucie.
- Jaka jest procedura organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Jakie są formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
- Na czym polega odpowiedzialność i zadania dyrektora przedszkola w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Jakie są obowiązki nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Na czym polega zespołowe współdziałanie wychowawców, nauczycieli i specjalistów.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.