Indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola. Podstawą organizacji zajęć jest orzeczenie poradni. Dla takich dzieci nie opracowuje się indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Przyjmując do przedszkola dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego bądź orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, dyrektor zobowiązuje się do zatrudnienia odpowiednich specjalistów. Zanim to zrobi, powinien opracować plan działań wspomagających w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem lub w formie zajęć stymulujących rozwój w określonych obszarach, np. celowo inicjowanej działalności dziecka w formie zabaw i ćwiczeń.
Rodzice dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mogą ubiegać się o miejsce we wszystkich typach przedszkoli, także ogólnodostępnych. Z przepisów prawa wynika, jakich specjalistów przedszkole musi, a jakich może zatrudnić. W każdej placówce dziecko powinno jednak otrzymać stosowną pomoc specjalistów.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.