- Data: 18.03.2024
Dzielenie się to radość. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym
Scenariusz zajęć „Dzielenie się to radość”, przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat), ma na celu kształtowanie umiejętności emocjonalnych i społecznych. Zajęcia trwają około 45 minut i łączą czytanie bajki z aktywnościami manualnymi, promując empatię, współpracę i radość z dzielenia się. Zadania zostały przemyślane tak, aby angażować dzieci i rozwijać ich wrażliwość oraz kreatywność, podkreślając przy tym, jak wspólne działanie i dzielenie się mogą wpływać pozytywnie na ich rozwój emocjonalny i relacje z innymi.
- Data: 11.03.2024
Kwiatowa łąka pełna różnorodności. Scenariusz zajęć dla przedszkolaków
Scenariusz zajęć „Kwiatowa łąka pełna różnorodności" skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat) i ma na celu rozwijanie ich kreatywności oraz zdolności manualnych poprzez tworzenie kwiatów z bibuły. Ponadto zajęcia mają na celu kształtowanie postawy szacunku do różnorodności i delikatności przyrody. Zajęcia trwają około 60 minut i wymagają przygotowania materiałów takich jak ilustracje kwietnej łąki, kolorowa bibuła, patyczki do szaszłyków lub słomki, klej, zielona taśma klejąca i nożyczki.
- Data: 04.03.2024
Kolorowe jajeczka – spotkanie z przygodą, różnorodnością i szacunkiem. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym
Wiosna i towarzyszące jej święta wielkanocne to idealny moment, aby w przedszkolach zagościły zajęcia, które nie tylko rozwijają wyobraźnię dzieci, ale także uczą ich ważnych wartości. Scenariusz zajęć Kolorowe jajeczka – spotkanie z przygodą, różnorodnością i szacunkiem, to propozycja dla nauczycieli, którzy chcą połączyć tradycję malowania pisanek z nauką o unikalności i wzajemnym szacunku. Przez zabawę w tworzenie niepowtarzalnych jajeczek, każde dziecko ma szansę pokazać kawałek siebie i nauczyć się doceniać to, co w innych wyjątkowe. Scenariusz ma na celu promowanie pozytywnych wartości i wzmacnia poczucia wspólnoty i akceptacji wśród najmłodszych.
- Data: 26.02.2024
Czym jest wstyd? Scenariusz zajęć grupowych dla dzieci w wieku 3-6 lat
Dzieci zaczynają doświadczać wstydu w wieku około 2-3 lat, kiedy zaczynają rozumieć społeczne normy i oczekiwania. W wieku przedszkolnym dzieci wyrażają wstyd w różny sposób – unikając kontaktu z obcymi, którzy mogą ich ocenić, odmawiając występów publicznych, ukrywając, że nie zdążyły do łazienki. Wstyd to emocja, która wskazuje na sytuacje, w których trzeba dostosować się społecznych wymagań. Uczucie wstydu może być dla dziecka informacją, że powinno zaniechać jakiegoś działania, na przykład wychodzenia bez ubrania z łazienki, niszczenia zabawek innych. O wstydzie można jednak mówić – komunikowanie go pomaga dzieciom sobie z nim poradzić.
- Data: 19.02.2024
Poznajemy różne zawody. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym
Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania w celu wspierania dzieci w procesie rozpoznawania zainteresowań i predyspozycji zawodowych realizują działania polegające na prowadzeniu preorientacji zawodowej. Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami oraz pobudzanie i rozwijanie ich zainteresowań i uzdolnień. Wprowadzając dzieci w wieku przedszkolnym w tematykę zawodów, pomagamy im zrozumieć funkcjonowanie społeczeństwa oraz podkreślamy znaczenie pracy w życiu codziennym. Scenariusz zajęć „Poznajemy różne zawody” oferuje dzieciom możliwość poznania szerokiego spektrum profesji. Dzięki różnorodnym metodom pracy, scenariusz odpowiada na zróżnicowane potrzeby edukacyjne i rozwijające się umiejętności dzieci, takie jak praca zespołowa, koordynacja ruchowa czy wyobraźnia. Ponadto, realizacja scenariusza promuje rozwój empatii i szacunku wobec pracy innych, ukazując, jak każdy zawód przyczynia się do dobra wspólnego. Dzieci uczą się, że niezależnie od profesji, każda praca jest ważna i wartościowa.
- Data: 12.02.2024
Trening dla superbohatera. Zajęcia rozwijające umiejętność koncentracji uwagi
Koncentracja uwagi to nie jest zazwyczaj mocna strona przedszkolaków. Maksymalny czas, w jakim są w stanie utrzymać uwagę sześciolatki to ok 20 minut. Chodzi oczywiście o czynność, która nie jest ulubioną zabawą, a np. zadaniem edukacyjnym. Koncentracja uwagi potrzebna jest jednak właściwie w każdej sferze życia. Wpływa na zapamiętywanie informacji, koordynację wzrokowo-ruchową i wiele innych ważnych dla przedszkolaka obszarów. Zadaniem warsztatu jest wspieranie dzieci w korzystaniu z zasobów koncentracji uwagi i rozwijaniu ich poprzez zabawę.
- Data: 05.02.2024
Potrzebuję pomocy! Scenariusz zajęć dla przedszkola dotyczący wzywania pomocy przez numer 112
Czy przedszkolaki powinny znać numer alarmowy 112? Doniesienia medialne pokazują, że ta wiedza może naprawdę uratować życie. Warto zadbać, aby przedszkolaki miały świadomość, że numer 112 to linia ratunkowa, która może pomóc w sytuacjach awaryjnych. Proponowany scenariusz pomoże w przeprowadzenia zajęć, które pomogą dzieciom zrozumieć, jak korzystać z numeru alarmowego 112. Realizacja zajęć na temat numeru 112 może przyczynić się do wzrostu świadomości na temat numeru alarmowego 112.
- Data: 29.01.2024
Smog nie smok, czyli porozmawiamy o powietrzu. Scenariusz zajęć dotyczących zanieczyszczenia powietrza
Zanieczyszczenie powietrza jest bardzo poważnym problemem, który najbardziej odczuwalny staje się po rozpoczęciu sezonu grzewczego. Do zadań dyrektora przedszkola oraz nauczycieli należy monitorowanie poziomu zanieczyszczenia powietrza przed wyjściem na zewnątrz. Warto jednak zaznajamiać z tym zagadnieniem same przedszkolaki. Tematy związane z ochroną środowiska oraz wpływem środowiska na zdrowie człowieka wpisują się w zagadnienia z obszaru fizycznego i poznawczego podstawy programowej.
- Data: 22.01.2024
O swoim ciele decyduję ja! Scenariusz psychoedukacyjny o granicach cielesnych dla grup przedszkolnych
Każdy przedszkolak powinien znać swoje granice i wiedzieć, jak zareagować w przypadku ich przekroczenia. Świadomość granic własnej cielesności do podstawa w ochronie przed krzywdzeniem. Dziecko, który potrafi rozróżnić dobry dotyk dorosłego od tego, który jest zagrażający, szybciej zaalarmuje otoczenie o próbie przemocy fizycznej lub seksualnej. Ogromnym zagrożeniem jest zatajanie zachowań dorosłych przez dzieci, które obawiają się zgłosić swój niepokój. Zadaniem warsztatu jest wsparcie dzieci w rozumieniu swoich fizycznych granic.