Aktualny

Czy przedszkole niepubliczne musi mieć instrukcję kancelaryjną?

Data aktualizacji dokumentu: 17 lipca 2025
Czy przedszkole niepubliczne musi mieć instrukcję kancelaryjną? Na zdjęciu: dokumenty w przedszkolu

Zarządzanie dokumentacją w placówkach oświatowych to istotny element prawidłowego funkcjonowania instytucji, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. W praktyce jednak często pojawiają się pytania dotyczące tego, czy przedszkola niepubliczne również muszą wdrażać instrukcję kancelaryjną i stosować się do przepisów regulujących organizację i archiwizację dokumentów. To zagadnienie budzi wątpliwości, zwłaszcza w kontekście obowiązującego rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej oraz przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy rozporządzenie w sprawie instrukcji kancelaryjnej ma zastosowanie do przedszkoli niepublicznych.
  • Jakie jednostki są objęte obowiązkiem tworzenia instrukcji kancelaryjnej.
  • Na jakiej podstawie przedszkola samorządowe muszą posiadać instrukcję kancelaryjną.
  • Dlaczego przedszkola niepubliczne są zwolnione z tego obowiązku.
  • Jakie konsekwencje ma brak obowiązku instrukcji kancelaryjnej w przedszkolach niepublicznych.

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Numer 144 Lipiec/Sierpień 2025 r.
Dodano: 18.07.2025

Numer 144 Lipiec/Sierpień 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin