Konsultacje rodzicielskie w przedszkolu – jak zaprosić rodzica do współpracy, aby odnieść sukces
Jednym z podstawowych obowiązków każdego nauczyciela jest prowadzenie obserwacji pedagogicznej mającej na celu wczesne rozpoznanie u dziecka dysharmonii rozwojowych i podjęcie wczesnej interwencji. Interwencja nie będzie jednak możliwa bez współpracy z rodzicami. W praktyce pozyskanie w rodzicach partnerów może być trudne. W szczególności jeżeli już na etapie konsultacji poczują się odpowiedzialni za trudności rozwojowe swojego dziecka i przyjmą postawę obronną. W artykule wyjaśniamy, jak przeprowadzić konsultacje rodzicielskie w przedszkolu, aby rodzic poczuł się zaproszony do wspólnej pracy na rzecz dziecka.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- O jakich zauważonych trudnościach dziecka warto rozmawiać z rodzicami?
- Jakie przekonania towarzyszą nauczycielom i rodzicom w odniesieniu do trudności dziecka?
- Jakie są oczekiwania nauczycieli i rodziców w związku z konsultacjami?
- Jak zaprosić rodzica do rozmowy o trudnościach dziecka, aby nadmiernie go nie niepokoić?
- Jakich sformułowań w rozmowie z rodzicem unikać, a jakie stwarzają szanse na pozyskanie w rodzicu partnera?
- W jaki sposób przygotować się do spotkania z rodzicami, jakie informacje i propozycje przekazać?
- Co może utrudnić nawiązanie współpracy z rodzicami?
- O czym pamiętać, organizując spotkanie z rodzicami?
- Jak radzić sobie z oporem rodziców?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.