Rada pedagogiczna i wyniki rekrutacji online
W okresie czasowego zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty możliwe jest zorganizowanie posiedzenia rady pedagogicznej on-line, a także podanie do wiadomości listy dzieci przejętych do przedszkola tylko w formie elektronicznej.
Z nowych przepisów wynika, że posiedzenie rady pedagogicznej, ale też innych organów szkoły można zorganizować:
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. wideokonferencja);
- za pomocą innych środków łączności (np. telefonicznie).
W ten sposób może też działać sam dyrektor, np. przygotowując projekt arkusza organizacyjnego. Co więcej, w tym trybie swoje wnioski mogą zgłaszać rodzice, uczniowie, absolwenci i inne osoby realizujące swoje prawa i obowiązki wynikające z przepisów oświatowych.
W przypadku organów kolegialnych (takich jaka rada pedagogiczna) możliwe jest też działanie w trybie obiegowym.
ZASTOSUJ: Treść podjętych czynności należy wówczas utrwalać w protokole, notatce, adnotacji lub w inny sposób.
Aby zorganizować posiedzenie rady pedagogicznej w formie zdalnej, nie musisz już szukać takiej możliwości w treści regulaminu rady pedagogicznej. Możesz zorganizować je, nawet gdy regulamin takiej możliwości nie przewiduje. Niemniej jednak w trakcie pierwszego zebrania warto ten regulamin zmodyfikować, tak aby zapewnić należyty poziom organizacji zdalnej rady. W szczególności warto zwrócić uwagę na organizację głosowania (np. stosowanie ankiet elektronicznych), pamiętając przy tym, że co do zasady jest ono jawne.
( II) Wyniki rekrutacji w Internecie
Kolejna nowość dotyczy rekrutacji. Otóż wyniki w formie list kandydatów mają być podawane w formie list kandydatów także na stronach internetowych przedszkoli. Warto zauważyć, że nowelizacja nie wymaga podania tej listy na stronie internetowej BIP, ale po prostu na stronie WWW szkoły.
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNE, PUNKTY PRZEDSZKOLNE:
Placówki niepubliczne mogą również udostępniać wyniki rekrutacji na swoich stronach internetowych. Podobnie zebrania rady pedagogicznej mogą odbywać się przy użyciu elektronicznych platform.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 530).
Konsultacja:
Jacek Miklasiński
wieloletni nauczyciel, dyrektor szkoły i wizytator kuratorium oświaty