Archiwalny
Rozpoznanie potrzeb dziecka w zakresie pomocy p-p w nowym roku szkolnym
Dokument archiwalny
Ważnym zadaniem do wykonania na początku nowego roku szkolnego wobec nowo przyjętych przedszkolaków jest ocena poziomu ich rozwoju oraz potrzeb w zakresie wychowania i uczenia się. Ma to szczególne znaczenie, zarówno w kontekście działań nauczycieli i specjalistów w odniesieniu do konkretnego dziecka oraz całej grupy, jak i w organizacji pracy całego przedszkola w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdź, jak wywiązać się z tego zadania i przygotować się do zapewnienia dzieciom odpowiedniego wsparcia ze strony nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w przedszkolu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego tak ważne jest rozpoznanie potrzeb dzieci uczęszczających do przedszkola.
- Jakie są zadania nauczycieli wychowawców związane z rozpoznaniem potrzeb dzieci.
- Jakie są zadania specjalistów zatrudnionych w przedszkolu.
- W jakim celu warto organizować pracę zespołową nauczycieli i specjalistów i włączać w nią rodziców.
- W jakim zakresie przedszkole współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
- Na co należy zwrócić uwagę rozpoznając potrzeby dziecka.
- Jakie mogą być źródła wiedzy o potrzebach dziecka.
- Jak wykorzystać zebrane podczas diagnozy informacje w kontekście planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Za co odpowiada dyrektor przedszkola.
- W jakim celu można powołać zespół ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Za co odpowiadają nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w przedszkolu.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Słowa kluczowe:
pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkoluPodobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 24.10.2024