Aktualny
Jak tworzyć scenariusze zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z diagnozą Zespołu Aspergera?
Przedszkole to środowisko, w którym ujawniają się różne, nie do końca zauważane w rodzinie trudności maluchów. Grupa rówieśnicza na tym etapie życia jest bardzo dynamiczna, dużo się w niej dzieje. Ktoś kogoś zaczepi, popchnie, spróbuje zaprosić do zabawy, ktoś się obrazi, a ktoś inny rozpłacze. Dzieci kształtują umiejętność współpracy, wspólnego spędzania czasu i podejmowania różnorodnych interakcji. Trudności w tym obszarze mogą być związane z Zespołem Aspergera. Często pierwsze wskazania do diagnozy pojawiają się właśnie w okresie przedszkolnym.
Z tego artykułu dowiesz się:
- W jaki sposób diagnozuje się i wspiera dziecko z Zespołem Aspergera.
- Jaka jest charakterystyka Zespołu Aspergera.
- jakie mogą być obszary do pracy rewalidacyjnej z dzieckiem z Zespołem Aspergera.
- Jak rozszerzać pole uwagi?
- W jaki sposób zorganizować zajęcia o emocjach dla dziecka z Zespołem Aspergera.
- Jak poprowadzić trening rozumienia sytuacji społecznych.
- Jak prowadzić rewalidację w małej grupie.
- Jak poprowadzić trening regulacji emocji
- Rewalidacja a kreatywność – wszystko co powinieneś wiedzieć.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 24.10.2024