Poznaj metody wspierające rozwój dzieci z problemami grafomotorycznymi
Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka oraz systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. Cele te są osiągane w toku realizacji podstawy programowej. W związku z tym, zgodnie z zalecanymi warunkami jej realizacji – pkt 1, nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka. Wykorzystują do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ważne są zatem zajęcia kierowane, jak i czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubieranie, rozbieranie. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.: Jakie zajęcia można zorganizować dla dzieci wykazujących zaburzenia grafomotoryki oraz trudności z analizą i syntezą wyrazową W jaki sposób należy udokumentować zajęcia Jakie informacje zawrzeć w dzienniku zajęć |
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.