Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka oraz systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. Cele te są osiągane w toku realizacji podstawy programowej. W związku z tym, zgodnie z zalecanymi warunkami jej realizacji – pkt 1, nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka. Wykorzystują do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ważne są zatem zajęcia kierowane, jak i czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubieranie, rozbieranie. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Jakie zajęcia można zorganizować dla dzieci wykazujących zaburzenia grafomotoryki oraz trudności z analizą i syntezą wyrazową
W jaki sposób należy udokumentować zajęcia
Jakie informacje zawrzeć w dzienniku zajęć
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.