Resort edukacji przygotował projekt rozporządzenia w sprawie zdalnego nauczania. Co ciekawe umożliwia on zawieszenie stacjonarnych zająć w szkołach i przedszkolach z powodu zbyt niskiej temperatury w pomieszczeniach placówki. W kontekście kryzysu energetycznego i węglowego od razu nasuwa się skojarzenie, że braki w dostawach ciepła do placówek będą powodem do zawieszenia zajęć i przejścia na tryb zdalny. Czy tak będzie? Czas pokaże. Tymczasem przedstawiamy zasady zawieszenia zająć i przejścia na kształcenie zdalne według nowego projektu rozporządzenia.
Z tego artykułu dowiesz się:
Mimo obligatoryjnego zamknięcia przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego (z wyłączeniem placówek specjalnych) już w pierwszym tygodniu obowiązywania nowego rozporządzenia MEiN wiele placówek przyjmuje znacznie więcej dzieci niż jest do tego uprawnionych. Jak to możliwe? Wszystko przez niejasne przepisy i ich różne interpretacje.
Docierają do nas sygnały, że mimo wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 26 marca 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, wiele przedszkoli przyjmuje znacznie więcej dzieci niż faktycznie jest do tego uprawnionych. Tymczasem za takie działanie grożą dyrektorom dotkliwe sankcje.
Trudność w zorganizowaniu zastępstw za nieobecnych nauczycieli nie daje dyrektorowi szkoły podstawy do podjęcia samodzielnej decyzji o zawieszeniu zajęć w zorganizowanym w szkole oddziale przedszkolnym. Zawieszenie zajęć w przedszkolu i oddziale przedszkolnym może nastąpić tylko we wskazanych przepisami przypadkach i po spełnieniu określonych w nich wymagań.
Dowiedz się, czy przedszkole ma obowiązek organizowania nauczania zdalnego dla dziecka, które z powodu obawy o zakażenie koronawirusem nie uczęszcza do przedszkola. Sprawdź, czy inne zasady obowiązują 6-latków.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.