Przed współczesnym przedszkolakiem stoi wiele wyzwań. Tempo życia, jakie proponują mu dorośli często przerasta jego możliwości adaptacyjne. Codzienność pełna jest przeróżnych bodźców. W grupie przedszkolnej panuje hałas, dużo się dzieje wokół. Po pobycie w przedszkolu małe dzieci spędzają czas na dodatkowych zajęciach, salach zabaw. Czasem brakuje czasu, by po prostu się zatrzymać i wyciszyć. Dlatego tak istotna jest umiejętność autoregulacji emocji i uzyskania stanu relaksacji. Celem zajęć jest wsparcie dzieci w tym zakresie.
Wykorzystaj również:
Umiejętność nawiązywania pozytywnego kontaktu z innymi i budowania więzi to ważne wyzwanie rozwojowe dla przedszkolaków. Kilkulatki wchodzą w relacje z innymi spontanicznie, tworzą małe, dynamicznie zmieniające się grupy, w których się bawią w przedszkolu. Zdarza się, że dzieci o niższych kompetencjach społecznych są wykluczane. Celem scenariusza jest wsparcie procesu integracji w grupie i budowanie pozytywnych więzi.
Walentynki to święto zakochanych, kojarzony raczej z dorosłymi. Przedszkolne maluchy uwielbiają jednak okazywać swoją sympatię innym. Z ujmującą spontanicznością przygotowują laurki, drobne prezenciki, wręczają innym serduszka. Walentynki to dobry czas, by porozmawiać o tym, jak można wyrażać swoją miłość, sympatię, przywiązanie i wdzięczność. To święto, które może nauczyć przedszkolaki tego, jak doceniać inne osoby. Również te, których pomoc jest nieoceniona, ale nie zawsze widoczna.
Scenariusz zajęć przeznaczony dla dzieci w wieku 4-6 lat. Celem zajęć jest rozbudzanie u dzieci inteligencji emocjonalnej oraz promowanie postaw wspierających inni. W czasie zajęć nauczyciel zwraca uwagę dzieci na to, że pasje, zainteresowania i upodobania nie dzielą się na dziewczęce i chłopięce – każdy ma prawo wyboru.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.